Nová Kia Magentis: do Evropy s benzinem 2,0 a dieselem 1,7 l

Nová generace Kiy Magentis je v současnosti modelem, na který se opravdu těší mnoho příznivců. Ale jelikož měl tento kousek svou premiéru teprve před několika dny, na jeho příchod si budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat. Po víkendu ovšem už víme, s jakými motory bude novinka nabízena v Evropě, čímž se nám mozaika dostupných informací obohacuje o vcelku hodnotné údaje.

Zatímco na domácím, tedy korejském trhu bude zdravým jádrem nabídky agregátů dvojice benzínových motorů 2,4 GDI a přeplňovaný 2,0 GDI, v Evropě tomu tak nebude. Navíc do nabídky přibude i dieselová jednotka, od které se očekává, že nad nabízeným benzínem získá v prodejích rychlou převahu. Na „starém kontinentu“ tak bude základem nabídky agregátů zpočátku dvoulitrový zážehový čtyřválec CVVL a dieselový čtyřválec o objemu 1,7 litru.

U obou motorů zatím automobilka výkonnostní hodnoty tají, víme jen, že u obou bude na výběr mezi šestistupňovým automatem a běžnou šestistupňovou manuální převodovkou. V Rusku a ve východní Evropě bude nová Kia nabízena navíc 2,4 litrovým „benzínem“ MPI.

Zatím spartánskou nabídku jistě v dohledné době obohatí i další motory, mj. v roce 2011 můžeme očekávat příchod hybridního pohonu.  

Tip: Novou Kiu Magentis jsme vám podrobněji představili zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Magentis 2011
Kia Ceed 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 190 846 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 130 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků