Nová Kia Carens stojí méně než 400 000 korun. Uspěje proti Touranu?

„Čtvrtá generace Carensu je připravená postavit se hlavním konkurentům. Je jich patnáct, k těm hlavním patří patří Opel Zafira a Volkswagen Touran. A uspěje, má co nabídnout.“ Tato slova zazněla na evropské prezentaci Carensu v Monte Carlu. Mají představitelé Kii pravdu?

„Tohle zcela nové MPV zase vrátí Kiu do jednoho z nejdůležitějších a nejsoutěživějších sektorů evropského automobilového trhu. Utká se s velmi silnými soupeři,“ řekl na představení vozu Benny Oyenn, viceprezident Kia Motors Europe.

Nový Carens podle něj prý zcela jistě osloví moderní rodiny vyznávající aktivní způsob života. Lidi, kteří odmítají kompromis mezi stylem a praktičností. Jak si ta slova přeložit?

Třeba takto: nová Kia má šmrnc, není to žádná přepravní nehezká krabice pro rodinu vydávající se tak maximálně na nedělní výlet s vpředu sedícím „zasmušilým tatíkem, štěbetající mamčou a s vzadu se nudícími dítkami“.

Kabát ušil Carensu Peter Schreyer, německý designér, který stojí za proměnou vozů Kia v posledních letech. „Chtěl jsem dát novému všestrannému Carensu elegantnější vzhled. Zároveň jsem chtěl ale vytvořit design, který bude působit dynamický a atleticky,“ řekl.

Nový Carens je kratší, užší a nižší než jeho předchůdce, přesto nabízí více místa. Je to zásluhou většího rozchodu (o 50 milimetrů) a také uspořádaní přední části. Na výšku patří k nejnižším ve třídě, to propůjčuje vozu sportovnější výraz.

Na prezentaci si představitelé Kii dali záležet, aby ukázali, jak je jejich nový vůz hodnotný. Dokumentovali to na srovnání s klíčovým modelem segmentu MPV Volkswagenem Touranem. Carens je proti němu o 20 milimetrů delší, o 64 milimetrů nižší, o 11 milimetrů širší a má o 72 milimetrů větší rozvor.

Od oficiálního debutu nového Carensu, který se odehrál na podzimním autosalonu v Paříži, už pár dní uplynulo. Do prodeje jde Carens až v těchto dnech. Jeho cena začne v Česku lehce pod hranicí 400 000 korunami. Bude to za vůz s benzínovou šestnáctistovku o výkonu 135 koní. Další ceny jsme se ale nedozvěděli.

Vít Pěkný, generální ředitel Kia Motors Czech, si je nechal až na české představení vozu, které se odehraje v nejbližších dnech. Řekl pouze, že jejich nové MPV je už za první cenu velmi dobře vybavené.

Zákazníci si budou moci vybrat mezi čtyřmi motorizacemi, dvěma benzinovými (1,6 l, 135k; 2,0 l, 166 k), dvěma dieselovými (1,7 l, 115 k a 136 k). Šestistupňová manuální převodovka bude k dostání se všemi motorizacemi, šestistupňová automatická pouze s benzinovým dvoulitrem a silnější dieselovou sedmnáctistovkou.  

MPV segment je pro Kiu velmi důležitý, jak zaznělo na závěr v Monte Carlu. Od představení první generace Carnivalu se prodalo více než 2 miliony „empévéček“ značky Kia, z toho více než 300 000 v Evropě. A s novým Carensem se prý toto číslo výrazně zvýší...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků