Nová Kia Carens stojí méně než 400 000 korun. Uspěje proti Touranu?

„Čtvrtá generace Carensu je připravená postavit se hlavním konkurentům. Je jich patnáct, k těm hlavním patří patří Opel Zafira a Volkswagen Touran. A uspěje, má co nabídnout.“ Tato slova zazněla na evropské prezentaci Carensu v Monte Carlu. Mají představitelé Kii pravdu?

„Tohle zcela nové MPV zase vrátí Kiu do jednoho z nejdůležitějších a nejsoutěživějších sektorů evropského automobilového trhu. Utká se s velmi silnými soupeři,“ řekl na představení vozu Benny Oyenn, viceprezident Kia Motors Europe.

Nový Carens podle něj prý zcela jistě osloví moderní rodiny vyznávající aktivní způsob života. Lidi, kteří odmítají kompromis mezi stylem a praktičností. Jak si ta slova přeložit?

Třeba takto: nová Kia má šmrnc, není to žádná přepravní nehezká krabice pro rodinu vydávající se tak maximálně na nedělní výlet s vpředu sedícím „zasmušilým tatíkem, štěbetající mamčou a s vzadu se nudícími dítkami“.

Kabát ušil Carensu Peter Schreyer, německý designér, který stojí za proměnou vozů Kia v posledních letech. „Chtěl jsem dát novému všestrannému Carensu elegantnější vzhled. Zároveň jsem chtěl ale vytvořit design, který bude působit dynamický a atleticky,“ řekl.

Nový Carens je kratší, užší a nižší než jeho předchůdce, přesto nabízí více místa. Je to zásluhou většího rozchodu (o 50 milimetrů) a také uspořádaní přední části. Na výšku patří k nejnižším ve třídě, to propůjčuje vozu sportovnější výraz.

Na prezentaci si představitelé Kii dali záležet, aby ukázali, jak je jejich nový vůz hodnotný. Dokumentovali to na srovnání s klíčovým modelem segmentu MPV Volkswagenem Touranem. Carens je proti němu o 20 milimetrů delší, o 64 milimetrů nižší, o 11 milimetrů širší a má o 72 milimetrů větší rozvor.

Od oficiálního debutu nového Carensu, který se odehrál na podzimním autosalonu v Paříži, už pár dní uplynulo. Do prodeje jde Carens až v těchto dnech. Jeho cena začne v Česku lehce pod hranicí 400 000 korunami. Bude to za vůz s benzínovou šestnáctistovku o výkonu 135 koní. Další ceny jsme se ale nedozvěděli.

Vít Pěkný, generální ředitel Kia Motors Czech, si je nechal až na české představení vozu, které se odehraje v nejbližších dnech. Řekl pouze, že jejich nové MPV je už za první cenu velmi dobře vybavené.

Zákazníci si budou moci vybrat mezi čtyřmi motorizacemi, dvěma benzinovými (1,6 l, 135k; 2,0 l, 166 k), dvěma dieselovými (1,7 l, 115 k a 136 k). Šestistupňová manuální převodovka bude k dostání se všemi motorizacemi, šestistupňová automatická pouze s benzinovým dvoulitrem a silnější dieselovou sedmnáctistovkou.  

MPV segment je pro Kiu velmi důležitý, jak zaznělo na závěr v Monte Carlu. Od představení první generace Carnivalu se prodalo více než 2 miliony „empévéček“ značky Kia, z toho více než 300 000 v Evropě. A s novým Carensem se prý toto číslo výrazně zvýší...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Kia Ceed 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 190 846 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Sorento 2.497
Rok výroby: 2003
Stav: 291 322 km
Cena: 44 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2014
Stav: 94 955 km
Cena: 195 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků