Nová Insignia zkouší šaty od OPC. Víme, proč může dostat šestiválec

Sportovní varianta OPC je u nedávno představeného Opelu Insignia Grand Sport potvrzenou záležitostí. Bude nejsilnější varianta vypadat tak, jak si ji představuje grafik X-Tomi? Šestiválec se do nové Insignie vejde, pohání totiž příbuzný Holden Commodore.

Začerněná maska, tradiční obdelníkové doplňky a nižší světlá výška dodávají nové Insignii tu pravou sportovní vizáž. Mnohem více než vzhled sportovní varianty však diskusi vyvolává její pohon. 

Předchůdce využíval šestiválcovou jednotku o objemu 2.8 litru a výkonu 320 koňských sil. Vzhledem ke spekulacím, že se šest válců pod kapotu nové Insignie nevejde, mnozí v OPC očekávají posílený čtyřválcový dvoulitr.

Premiéry

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn  

Dobré zprávy ovšem přicházejí od protinožců. V Austrálii se nová Insignia začne prodávat pod tradičním jménem Holden Commodore. Největším agregátem tohoto modelu bude vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 230 kW (313 k) s točivým momentem a 370 Nm maximálního točivého momentu. 

Zajímavosti | Elektromobily | Hatchbacky | Opel

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Šestiválec se tedy do nové Insignie vejde. Aplikace motoru z předchozí generace, či dokonce australské jednotky, je tedy možná i v novém vydání. Nejsilnější Commodore má i pohon všech kol a devítistupňovou automatickou převodovku. Tato kombinace se pro dálničního sprintera s logy OPC také očekává. 

Jedinou překážkou, kvůli které by verze OPC nemohla dostat větší agregát, jsou evropské emisní normy. Do emisního součtu automobilky se totiž počítá každý podobný "výstřelek".

Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2012
Stav: 129 912 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Zafira 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 98 717 km
Cena: 240 000 Kč
Opel Astra 1.398
Rok výroby: 2010
Stav: 157 271 km
Cena: 120 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků