Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Honda by ráda fanouškům značky dala nástupce roadsteru S2000 hned. Jenže zatím ho nemá na čem vyrábět.

Že by období těžké krize definitivně pominulo? Honda totiž v minulém desetiletí postupně umrtvila všechny projekty zajímavých řidičských aut. Zejména absenci modelu S2000, nebo jeho nástupce, nesli fanoušci značky těžce. Blýská se ale na lepší časy, neboť Honda postupně vytahuje „méně výdělečné“ projekty za šuplíku.

Po velkých porodních bolestech se podařilo oživit supersport Honda NSX. Honda Civic Type-R už je také venku. A v domácím Japonsku se dokonce začal prodávat malý roadster Honda S660 jako přípomínka klasických malých japonských sporťáků.

Retro | Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Motocykly | Honda

Koncept Honda Project 2&4 je naprosto boží. Tohle musíte vyrábět!

Jenže fanoušci se ptají po jedné věci, a tou je nástupce roadsteru Honda S2000. Takový model by přesně zapadal do oživlé kategorie kompaktních sportovních zadokolek. Ty zažily díky Toyotě GT86 renesanci, vrátil se i Fiat 124 (vyráběný spolu s Mazdou MX-5). Bude rovněž nástupce Nissanu 370Z.

Ačkoli představitelé automobilky nástupce roadsteru S2000 chtějí a vědí, že by se prodával, problémem je jedna poměrně zásadní věc — platforma. Honda jednoduše nemá nic, na čem by auto postavila. A i když dostal nový Civic desáté generace modulární platformu, je to předokolka a její úprava na zadní pohon by byla velmi náročná (a tedy i drahá).

Ojetiny | Život řidiče | Sportovní auta | Ceny | BMW | Honda | Nissan | Porsche

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Jak píše britský Autocar, Honda na projektu pracuje a zjišťuje požadavky a přání trhu. Dokonce se už mluví i o tom, jaké motory budou nástupce S2000 pohánět (čtyřválce 1.5 Turbo a atmosférický dvoulitr). Jenže pořád chybí platforma a vyvíjet úplně novou pro samostatný, a nutno říci že trochu okrajový model, by bylo velice drahé. Tím by byla ohrožena konkurenceschopnost.

Vypadá to, že Honda nejdříve musí najít partnera, který by s ní dokázal vyrábět sportovní zadokolku na společném základu. Podobně jako Mazda vyrábí spolu s Fiatem podobné roadstery, vznikne i společný sporťák Toyoty a BMW. Jenže s kým se spojí Honda? Nabízí se partnerství s McLarenem, ale spolupráce obou značek se točí výhradně okolo projektu Formule 1. Navíc cenově dostupný a jednoduchý roadster s konvenční technikou příliš nezapadá do politiky automobilky McLaren.

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 100 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 57 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků