Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Honda by ráda fanouškům značky dala nástupce roadsteru S2000 hned. Jenže zatím ho nemá na čem vyrábět.

Že by období těžké krize definitivně pominulo? Honda totiž v minulém desetiletí postupně umrtvila všechny projekty zajímavých řidičských aut. Zejména absenci modelu S2000, nebo jeho nástupce, nesli fanoušci značky těžce. Blýská se ale na lepší časy, neboť Honda postupně vytahuje „méně výdělečné“ projekty za šuplíku.

Po velkých porodních bolestech se podařilo oživit supersport Honda NSX. Honda Civic Type-R už je také venku. A v domácím Japonsku se dokonce začal prodávat malý roadster Honda S660 jako přípomínka klasických malých japonských sporťáků.

Zajímavosti | Retro | Sportovní auta | Fascinace | Motocykly | Honda

Koncept Honda Project 2&4 je naprosto boží. Tohle musíte vyrábět!

Jenže fanoušci se ptají po jedné věci, a tou je nástupce roadsteru Honda S2000. Takový model by přesně zapadal do oživlé kategorie kompaktních sportovních zadokolek. Ty zažily díky Toyotě GT86 renesanci, vrátil se i Fiat 124 (vyráběný spolu s Mazdou MX-5). Bude rovněž nástupce Nissanu 370Z.

Ačkoli představitelé automobilky nástupce roadsteru S2000 chtějí a vědí, že by se prodával, problémem je jedna poměrně zásadní věc — platforma. Honda jednoduše nemá nic, na čem by auto postavila. A i když dostal nový Civic desáté generace modulární platformu, je to předokolka a její úprava na zadní pohon by byla velmi náročná (a tedy i drahá).

Ojetiny | Život řidiče | Sportovní auta | Ceny | BMW | Honda | Nissan | Porsche

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Jak píše britský Autocar, Honda na projektu pracuje a zjišťuje požadavky a přání trhu. Dokonce se už mluví i o tom, jaké motory budou nástupce S2000 pohánět (čtyřválce 1.5 Turbo a atmosférický dvoulitr). Jenže pořád chybí platforma a vyvíjet úplně novou pro samostatný, a nutno říci že trochu okrajový model, by bylo velice drahé. Tím by byla ohrožena konkurenceschopnost.

Vypadá to, že Honda nejdříve musí najít partnera, který by s ní dokázal vyrábět sportovní zadokolku na společném základu. Podobně jako Mazda vyrábí spolu s Fiatem podobné roadstery, vznikne i společný sporťák Toyoty a BMW. Jenže s kým se spojí Honda? Nabízí se partnerství s McLarenem, ale spolupráce obou značek se točí výhradně okolo projektu Formule 1. Navíc cenově dostupný a jednoduchý roadster s konvenční technikou příliš nezapadá do politiky automobilky McLaren.

Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Honda CR-V 1.597
Rok výroby: 2013
Stav: 77 574 km
Cena: 380 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2008
Stav: 119 041 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků