Nová Honda NSX nabírá zpoždění. Už ale známe technické údaje

Honda konečně uvolnila aspoň nějaké technické údaje ohledně nového hybridního supersportu NSX.

Nová generace supersportu Honda NSX se do prodeje moc nehrne. Původně se měl hybridní sportovní vůz začít prodávat už na podzim letošního roku, ale britský Autocar píše, že Honda posunula datum uvedení na trh na jaro 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda NSX navazuje na svého předchůdce. Nehoní se za celkovými čísly, automobilka slibuje hlavně efektivitu a ovladatelnost. Bohužel ještě neznáme základní čísla výkonu

U Hondy nás to zas tak moc nepřekvapuje, když si vzpomeneme na peripetie s modelem Civic Type-R. Podle Hondy je důvodem zpoždění změna uložení a koncepce motoru, ke které které došlo během fáze vývoje. Výroba bude probíhat v USA a to jak pro domácí americký trh (pod názvem Acura), tak i pro celý svět (Honda).

Technika | Sportovní auta | Hybridy | Honda

Honda NSX dostala 10 chladičů. Motor potřebuje tři, převodovka dva

Honda NSX je postavena na karbonovém monokoku a používá dvakrát přeplňovaný šestiválec do V s rozevřením válců pod úhlem 75°. K motoru je připojena devítistupňová dvouspojková převodovka a síla putuje na zadní kola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Složitý hybridní pohon trůní v karbonovém monokoku. Brzdy mohou být i keramické. Řadicí páku už nedostanete, NSX má devítirychlostní dvouspojku s řazením na volantu

Celkem vozu pomáhají tři elektromotory. Jeden je mezi motorem a převodovkou a slouží k vylepšení akcelerace, pomáhá vykrývat pokles výkonu při řazení, omezuje cukání při podřazování a při brzdění generuje další odpory, čímž ještě rekuperuje elektrickou energii.

Honda Civic | Sportovní auta | Byznys | Hatchbacky | Honda

Honda Civic Type R: Na českém trhu od září s cenou 859 900 Kč

Další dva elektromotory jsou vpředu a každý pohání jedno kolo, takže suplují funkci pohonu všech kol a fungují také jako vektorování točivého momentu. Honda NSX nabízí celkem čtyři jízdní režimy včetně toho plně elektrického.

Honda NSX je dlouhá 4470 mm, vpředu má kola o rozměru 8,5x19", vzadu pak 11x20". Přesnou hmotnost, výkon, zrychlení a nejvyšší rychlost však Honda stále tají. Hovoří se ale o maximálním výkonu až 550 koní.

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků