Nová Honda Jazz: důkladná evoluce

Nová platforma, konstrukce, motory, převodovky i interiér - to jsou v kostce hlavní změny, které prodělala nová Honda Jazz.

Vzhled zevnějšku nové Hondy Jazz je na první pohled evoluční, spíše než revoluční, avšak tato jemná změna vzhledu je pouze jednou z tisíců změn, které posouvají nový Jazz vpřed. Nový vůz zachovává koncepci předchozího modelu Jazz s nádrží umístěnou pod středem vozidla. Díky tomu bylo v interiéru zachováno to nejlepší - včetně jeho prostornosti, kterou může tento model konkurovat středně velkým vozům. O něco větší karoserie s interiérem posunutým vpřed zajišťuje lepší výhled z vozu, díky čemuž je Honda Jazz je ještě prostornější, což se projevuje především v prostoru pro nohy vzadu a v zavazadlovém prostoru. Zadní sedadla se sklápějí jedním snadným pohybem a jejich variabilitu nově rozšiřuje praktická přepážka v zavazadlovém prostoru.

S délkou 3900 mm, šířkou 1695 mm a výškou 1525 mm je nová Honda Jazz mezi vozy kategorie supermini a mezi kompaktními MPV naprostým unikátem, neboť nabízí styl kategorie první a praktičnost kategorie druhé. Celková výška zůstala zachována, nový model však narostl do délky (o 55 mm) a je také o 20 mm širší. Rozvor náprav byl prodloužen o 50 mm a rozchod předních /zadních kol je o 35 / 30 mm širší, což přispívá k lepší stabilitě a ovladatelnosti. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru) a díky lepšímu výhledu je nový model do městského provozu ještě vhodnější. Důmyslné uspořádání interiéru předcházejícího Jazzu, kterého se podařilo dosáhnout díky kompaktnímu systému zavěšení kol a přemístění nádrže pod střední část vozu, společně s většími vnějšími rozměry nového modelu, umožnilo dosažení nové úrovně komfortu v interiéru. Cestující na zadních sedadlech mají nyní o 37 mm více prostoru v oblasti kolen, přičemž vzdálenost mezi cestujícím na předním a na zadním sedadle se zvětšila o 30 mm. Díky širší karoserii se zvětšil prostor v oblasti ramen, a to o 44 mm vpředu a o 43 mm vzadu. Pro sklopení zadních sedadel již není zapotřebí nejprve posunout přední sedadla. Naopak, díky opěrkám hlavy, které jsou prakticky v jedné rovině s opěradly, lze zadní sedadla dělená v poměru 2:1 sklopit i tehdy, pokud jsou přední sedadla posunuta co nejdále.

Mimořádná praktičnost koncepce sedadel je doplněna flexibilním zavazadlovým prostorem, který vychází z podobného principu, jaký byl použit u modelu Honda CR-V. Modely s motorem 1,4 l, které jsou vybaveny sadou na opravu pneumatik, standardně disponují přepážkou se dvěma úchyty, pod kterou se skrývá odkládací schránka v podlaze zavazadlového prostoru. Tato spodní schránka s hloubkou 230 mm a s objemem 64 litrů je ideální pro uložení sportovní výbavy nebo vlhkých předmětů. Po jejím uzavření jsou ostatní zavazadla chráněna před ušpiněním. Podlahu je možné celou vyjmout, případně ji lze sklopit k opěradlům zadních sedadel, což umožní plné využití celé hloubky zavazadlového prostoru - to je ideální především při přepravě vysokých předmětů. Alternativně - namísto sklopení celého panelu k zadním sedadlům - je možné vyklopit jeho zadní část směrem nahoru a vytvořit tak polici v polovině výšky zavazadlového prostoru, čímž dojde k jeho rozdělení na dvě části. Těžší předměty mohou být uloženy pod touto policí, zatímco lehčí lze umístit na ni. A protože součástí police je i síť pro uchycení zavazadel, zůstávají volné předměty bezpečně na svém místě. Celkový objem zavazadlového prostoru u modelů vybavených sadou na opravu pneumatik je 399 litrů (VDA), což je hodnota vyšší než u některých kompaktních MPV a zcela největší hodnota v kategorii vozů supermini. Předcházející model Jazz disponoval zavazadlovým prostorem o objemu 380 litrů (VDA).

Kvalitní, na dotek příjemné materiály, stylový design a vkusně volené barvy dodávají kabině atmosféru prémiového vozu. Pohodlnější přední sedadla s lepším bočním vedením, opěrka nohy na místě řidiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, podélně i výškově nastavitelný volant, či větší zadní sedadla - to je pouze několik prvků přispívajících k útulnosti a praktičnosti interiéru. Také zesílená zvuková izolace a vyšší torzní tuhost karosérie přispívají k příjemné atmosféře v interiéru nové Hondy Jazz. A pro opravdový pocit prostornosti je nový Jazz 1.4 EX vybaven panoramatickou střechou, která sahá až nad zadní sedadla, a která poskytuje cestujícím vzadu nezapomenutelný výhled. O příjemné prostředí v interiéru se stará termoizolační sklo a elektricky ovládaná sluneční clona.

Novinka Hondy nabízí lepší bezpečnostní výbavu včetně nové karoserie s technologií nárazové kompatibility (ACE), aktivních opěrek hlavy na předních sedadlech a stabilizačního systému VSA. Větší kola, upravené odpružení a delší rozvor náprav / širší rozchod kol přispívají k větší agilitě a zároveň zlepšují komfort jízdy. Motor o objemu 1,2 l nabízí oproti svému předchůdci (78 koní) vyšší výkon 90 koní při nepatrně vyšších 6000 1 /min. a točivý moment 114 N.m oproti 110 N.m. Zároveň je však hospodárnější - jeho kombinovaná spotřeba činí 5,1 l/100 km (5,5 l 100 km u předchozí verze), snížilo se rovněž množství emisí CO2, a to ze 129 na 120 g/km. Podobně je tomu také v případě nového 1,4-litrového motoru, který disponuje výkonem 100 k a točivým momentem 127 N.m. V porovnání s předchozím motorem i-DSI, který disponoval výkonem 83 k a točivým momentem 119 N.m spotřeba nyní dosahuje 5,3 l/100km u modelu s manuální převodovkou (oproti původním 5,8 l/100km) a ještě lepší hodnoty 5,1 l/100km u modelu s poloautomatickou manuální převodovkou i-SHIFT (oproti 5,9 l/100km u předchozího modelu 1,4 CVT). Emise CO2 poklesly na 124 a 120 g/km (ze 137 a 139 g/km). Kromě pětistupňové manuální převodovky může být 1,4litrový motor vybaven také nejnovější převodovkou Honda i-SHIFT. Tato převodovka, která je první šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou ve vozidle této třídy, nabízí lepší ekonomiku provozu než plně automatická převodovka nebo převodovka CVT (s plynule měnitelným převodem).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Honda Jazz 2009


 

Honda Accord 2.354
Rok výroby: 2006
Stav: 158 923 km
Cena: 120 000 Kč
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 8 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků