Nová Honda Jazz

Třetí generace modelu Jazz, která dorazí do Evropy letos v létě, se vyznačuje mohutným a zároveň sofistikovaným designem karosérie, bezkonkurenčním vnitřním prostorem a univerzálností. Cestující mají k dispozici další vylepšení, pokročilé bezpečnostní a infotainmentové technologie a rovněž si mohou užívat vysoce úspornou a dynamickou jízdu.

Ačkoli si  tato novinka zachovává klasickou siluetu modelu Jazz, vyznačuje se jedinečným moderním stylingem včetně  elegantního vzhledu a silných linií. Díky využití chytře implementovaného nového globálního podvozku Honda pro automobily nižší třídy je nejnovější model Jazz větší uvnitř. Systému Honda Magic Seats ® nabízí vnitřní prostor bezkonkurenční univerzálnost a zároveň jeden z největších objemů zavazadlového prostoru ve své třídě, s bohatou nabídkou konfigurací pro převážení nákladu a cestujících.

Velmi kvalitní materiály s měkkým povrchem a důmyslný design interiéru vytvářejí sofistikované prostředí. Sedmipalcový dotykový displej Honda Connect uprostřed palubní desky umožňuje přístup k novému infotainmentovému systému vozu s přístupem k Internetu, aktuálním zprávám, dopravním informacím a informacím o počasí a k velkému množství internetových hudebních stanic.

Nový model Jazz bude vybaven novým výkonným a úsporným 1,3litrovým benzínovým motorem z řady Honda Earth Dreams Technology. Pohodlnější jízdu doplňuje citlivější a atraktivnější řízení díky novému tužšímu a lehčímu podvozku a přepracovanému zavěšení náprav.

Balíček pokročilých systémů podpory řidiče, který využívá kameru a radar se středním dosahem, zahrnuje ucelenou nabídku nových pokročilých bezpečnostních technologií, z nichž některé se objeví v nové produktové nabídce Honda v průběhu roku 2015.

Pohodlný vnitřní prostor a univerzálnost

Nový podvozek Honda pro automobily nižší třídy se vyznačuje vysoce efektivními individuální prvky. Patří sem centrálně umístěná palivová nádrž se sníženým profilem, díky které se zvýšila výška vnitřního prostoru.

Delší o 95 mm z venku a rozvorem náprav větším o 30 mm, nový model Jazz má ohromující vnitřní prostor pro cestující: velikost prostoru pro nohy, ramena hlavu na předních a zadních sedadlech nemá v této třídě konkurenci.

Co se týče převážení zavazadel, nový model Jazz opět triumfuje nad konkurencí špičkovým   prostorem. Zavazadlový prostor se zvětšil na 354 litrů (metodika VDA), když jsou používána zadní sedadla, respektive 884 litrů (metodika VDA), když jsou zadní sedadla sklopená. Každé ze zadních sedadel Magic Seats®, která jsou dělená v poměru 60:40, lze přizpůsobit v celé řadě konfigurací pro dosažení maximální univerzálnosti prostorného interiéru.

V režimu „Utility“ se opěrák zadního sedadla sklopí dopředu, sedák se sníží a vznikne dlouhá a rovná podlaha. V režimu „Tall“ je sedák zadního sedadla zajištěn ve svislé poloze pro zachování prostoru od podlahy po strop. V režimu „Long“ se přední sedadlo spolujezdce a zadní sedadlo sklopí dopředu do vodorovné polohy.

Díky širokému otvoru zadních výklopných dveří a nízké nakládací hraně lze snadno přistupovat do zavazadelníku a čtyři upínací oka v zavazadelníku umožňují bezpečně převážet náklad.

Nový podvozek a dynamická konfigurace s výkonným a úsporným motorem přinášejí vylepšené jízdní vlastnosti

Díky svému novému globálnímu podvozku pro automobily nižší třídy je nový model Jazz lehčí než jeho předchůdce.

Vylepšené a lehčí součásti zavěšení – vzpěry MacPherson na přední nápravě a torzní nosník průřezu H na zadní nápravě – v kombinaci s delším rozvorem zajišťují jízdní stabilitu přirozeným omezováním náklonu. Nové systémy tlumení rovněž vylepšují kvalitu jízdy všech cestujících a omezují přenášení otřesů z vozovky do kabiny; nový systém řízení s elektrickým posilovačem poskytuje lepší zpětnou vazbu pro řidiče.

Nová geometrie předního zavěšení zajišťuje stabilnější a vyrovnanější řízení, které přispívá k přesnějšímu, přirozenějšímu a dynamičtějšímu chování nového modelu Jazz při zatáčení.

Důkladné odhlučnění přináší další vylepšení, zejména omezení hluku motoru, vozovky a větru. Při snahách o omezení pronikání hluku byla věnována zvláštní pozornost přední příčce karosérie; aerodynamické kryty pod karosérií omezují hluk proudícího vzduchu a zároveň snižují aerodynamický odpor.

Z celkového pohledu vyvolává nový model Jazz pocit nesrovnatelné sofistikovanosti s přesvědčivě vyladěnou a vylepšenou dynamikou.

Model Jazz bude uveden na trh vybavený velmi účinným a velmi citlivým 1,3litrovým i-VTEC motorem z řady Honda Earth Dreams Technology. Výkon motoru je 75 kW (102 k) při otáčkách 6 000 ot./min.

Živý design karosérie; vylepšená a sofistikovaná kabina s

pokročilým novým infotainmentovým systémem

Zcela nový design karosérie modelu Jazz je charakteristický pro kompletní nabídku nových a aktualizovaných modelů Honda pro rok 2015.

Jedinečnou novou podobu symbolizuje motiv „plovoucího křídla“ na masce a světlometech, který je společný pro celou produktovou řadu Honda 2015. Mohutná čelní strana ve tvaru písmene X, stoupající okolo dolního okraje předních světlometů, přes kapotu a podél střešní linie k zadnímu střešnímu spojleru a spadající k dolnímu okraji nárazníku, vytváří pocit bezpečí a ušlechtilosti.

Dvojitá linie na boční straně karosérie vystupuje z podběhu předního kola a při jízdě vytváří smyslný dopředu směřující výraz. Spojler na výklopných zadních dveřích a téměř svislé zadní okno vytvářejí silný estetický dojem, zatímco zadní sdružená světla zdůrazňují mohutný design.

Uvnitř poskytuje kabina všem cestujícím pocit vzdušného prostoru díky velkému čelnímu oknu se širokým výhledem. Společně s velkými bočními vyklápěcími okny před zrcátky předních dveří zajišťuje vynikající výhled vpřed a přivádí spoustu světla do kabiny.

Ovládací prvky na volantu umožňují snadný přístup k nejčastěji používaným funkcím a umožňují řidiči přepínat různá zobrazení informací na displeji na středové konzole – podle verze výbavy se jedná o pětipalcový multiinformační LCD displej nebo sedmipalcový infotainmentový dotykový displej Honda Connect.

Intuitivní uživatelské rozhraní infotainmentového dotykového displeje Honda Connect lze ovládat přitahováním prstů, potahováním a klepáním, podobně jako u chytrých telefonů. Tento systém, který využívá operační systém Android, umožňuje rychlý a snadný přístup k internetovým službám, včetně procházení Internetu, dopravních informací v reálném čase, zpráv a informací o počasí, sociálních médií a internetových hudebních stanic. Prostřednictvím speciální služby Honda App Centre lze instalovat další aplikace, které rozšiřují uživatelům možnosti využití připojení a infotainmentu a k dispozici je rovněž integrovaná navigace Garmin.

Na dotykovém displeji Honda Connect se rovněž zobrazují informace o vozu – například denní počítadlo kilometrů, údaje o úspoře paliva a délce jízdy.

Kromě toho lze systém Honda Connect synchronizovat s chytrými telefony a dalšími multimediálními zařízeními prostřednictvím rozhraní MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI a USB.

Ucelená nabídka pokročilých bezpečnostních funkcí

Podobně jako všechny nové vozy Honda prodávané v Evropě je i model Jazz vybaven celou řadou jedinečných technologií aktivní  a pasivní bezpečnosti.

Komplexní systémy aktivní bezpečnosti kombinují data z radarových snímačů z kamery. Nabídka bezpečnostních technologií Honda, která je označována jako pokročilý systém podpory řidiče, varování před čelní kolizí, varování při opuštění jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravního značení a systém přepínání dálkových a potkávacích světel a bude k dispozici volitelně k základní výbavě nebo standardně s vyššími verzemi výbavy.

Protikolizní systém Honda bude u modelu Jazz k dispozici v základní výbavě.

Pasivní bezpečnost modelu Jazz 2015 začíná vlastní konstrukcí karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) společnosti Honda, která vylepšuje ochranu cestujících v případě čelní srážky. Síť propojených strukturních prvků distribuuje energii nárazu rovnoměrněji přední částí vozu, omezuje síly přenášené do prostoru spolujezdce. Technologie ACE™ rovněž pomáhá minimalizovat riziko zaklínění pod jiné vozidlo či najetí na jiné vozidlo, ke kterému může dojít při čelní srážce nebo nepřímém čelním nárazu do velkého nebo menšího vozidla.

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 204 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek