Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Desátá generace Hondy Civic se představí už letos. Tento koncept kupé má k sériovému vzhledu už velmi blízko.
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogalerie: Honda Civic Concept

Honda v New Yorku poodhalila tajemství kolem nové generace veledůležitého modelu Civic. Jeho již desátá generace by měla být představena na podzim tohoto roku a vůbec poprvé se bude jednat o globální model vyráběný v USA a ve Velké Británii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová desátá generace Civicu opustí UFO design a bude se tvářit především agresivně a sportovně. S tím by měla korespondovat i dynamika motorů a ovladatelnost

Desátá generace Hondy Civic vyjede na úplně nové platformě, která má umožnit stavbu lehčího, pevnějšího a celkově lepšího auta. Vývoj má na starosti převážně americký tým inženýrů, design zase připravuje studio Hondy v Los Angeles.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Hatchbacky | Honda | Honda Civic

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Designéři slibují agresivnější a sportovnější vzhled, který má podpořit delší rozvor, širší rozchod kol a zároveň kratší přední převis. Nový Civic také opustí kontroverzní trojúhelníkový „UFO design“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériový model se bude od konceptu lišit už jen v detailech, takže očekávejte podobně odvážné tvary a také barvy. Civic má za úkol získat si srdce mladší generace řidičů

Výroba sedanu a kupé bude probíhat v USA, pětidveřový hatchback bude nadále sjíždět z linky v britském Swindonu. Páteří nabídky nové Hondy Civic má být motor 1.5 VTEC Turbo, prozatím o blíže nespecifikovaných výkonech, spojený s šestistupňovým manuálem nebo „sportovnější převodovkou CVT“. Vynechme diskusi o tom, že „sportovní CVT“ je příšerný oxymóron.

O karoserii kombi ještě nepadlo ani slovo, takže je otázka, jestli nakonec bude. Vozy kombi jsou totiž populární spíše jen v Evropě a Honda zřejmě váhá, zda má kvůli místnímu trhu vyvíjet další model. Přijde ale i Civic Type-R a také dvě hybridní verze: klasický hybrid a potom ještě plug-in hybrid. V Evropě samozřejmě bude i turbodiesel.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Následující kapitola
Honda Accord 2.354
Rok výroby: 2006
Stav: 158 923 km
Cena: 120 000 Kč
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků