Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Desátá generace Hondy Civic se představí už letos. Tento koncept kupé má k sériovému vzhledu už velmi blízko.
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogalerie: Honda Civic Concept

Honda v New Yorku poodhalila tajemství kolem nové generace veledůležitého modelu Civic. Jeho již desátá generace by měla být představena na podzim tohoto roku a vůbec poprvé se bude jednat o globální model vyráběný v USA a ve Velké Británii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová desátá generace Civicu opustí UFO design a bude se tvářit především agresivně a sportovně. S tím by měla korespondovat i dynamika motorů a ovladatelnost

Desátá generace Hondy Civic vyjede na úplně nové platformě, která má umožnit stavbu lehčího, pevnějšího a celkově lepšího auta. Vývoj má na starosti převážně americký tým inženýrů, design zase připravuje studio Hondy v Los Angeles.

Zajímavosti | Video | Honda Civic | Sportovní auta | Hatchbacky | Honda

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Designéři slibují agresivnější a sportovnější vzhled, který má podpořit delší rozvor, širší rozchod kol a zároveň kratší přední převis. Nový Civic také opustí kontroverzní trojúhelníkový „UFO design“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériový model se bude od konceptu lišit už jen v detailech, takže očekávejte podobně odvážné tvary a také barvy. Civic má za úkol získat si srdce mladší generace řidičů

Výroba sedanu a kupé bude probíhat v USA, pětidveřový hatchback bude nadále sjíždět z linky v britském Swindonu. Páteří nabídky nové Hondy Civic má být motor 1.5 VTEC Turbo, prozatím o blíže nespecifikovaných výkonech, spojený s šestistupňovým manuálem nebo „sportovnější převodovkou CVT“. Vynechme diskusi o tom, že „sportovní CVT“ je příšerný oxymóron.

O karoserii kombi ještě nepadlo ani slovo, takže je otázka, jestli nakonec bude. Vozy kombi jsou totiž populární spíše jen v Evropě a Honda zřejmě váhá, zda má kvůli místnímu trhu vyvíjet další model. Přijde ale i Civic Type-R a také dvě hybridní verze: klasický hybrid a potom ještě plug-in hybrid. V Evropě samozřejmě bude i turbodiesel.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogalerie: Honda Civic Concept
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků