Nedlouho před premiérou na pařížském autosalonu odhaluje nová Honda Civic technická data. Diesel zatím chybí a nastává doba přeplňování.
Automobilka Honda u svých modelů sázela hlavně na atmosférické motory, a když měl nějaký vůz přeplňování, bylo součástí turbodieselu. Jenže budoucnost vypadá trochu jinak. S příchodem nového Civicu totiž pomalu upadají v zapomnění atmosférické zážehové čtyřválce 1.4 i-VTEC a 1.8 i-VTEC a místo nich nastupují nové turbomotory 1.0 VTEC Turbo a 1.5 VTECH Turbo.
Nová generace Civicu výrazně narostla. Hatchback je o téměř 130 milimetrů delší a 30 milimetrů širší než předchůdce, v zájmu sportovního vzezření rovněž ubral na výšce. Pozice za volantem je o 35 milimetrů nižší, což ocení zejména ti, kterým u předchůdce vadil vyšší posaz daný uložením palivové nádrže pod předními sedačkami. O 95 milimetrů větší prostor pro nohy zadních cestujících už je jenom takovou třešinkou na dortu.
Honda Civic X - srovnání rozměrů s předchůdcem |
Generace |
Honda Civic X |
Honda Civic IX |
Délka [mm] |
4.497 |
4.370 |
Šířka [mm] |
1.800 |
1.770 |
Výška [mm] |
1.421 |
1.440 |
Rozvor [mm] |
2.700 |
2.595 |
Objem zavazadelníku [l] |
478 |
477 |
Vůz je od základu nový, s čímž souvisí také lehčí platforma. Karoserie má být tužší než u předchůdce a těžiště bude položeno níže, navíc samotná platforma je o 16 kilogramů lehčí a vykazuje o 52 procent vyšší torzní tuhost.
Může za to kupříkladu větší počet bodových svarů v kritických místech, tak či tak ale většina změn probíhala ve smyslu zlepšení jízdních vlastností. Vpředu najdeme nápravu McPherson a vzadu multilink (předchůdce měl torzní příčku), oficiální informace hovoří také o adaptivních tlumičích vpředu i vzadu. Ty byly zatím vyhrazeny pouze Civicu Type R, případně Toureru (měl je volitelně na zadní nápravě).
Honda Civic X - základní technická data motorů |
Motor |
1.5 VTEC Turbo |
1.0 VTEC Turbo |
Válce/ventily |
4/4 |
3/4 |
Největší výkon [kW/min] |
134/5500 |
95/5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
240/1900 (220/1700) |
200/2250 (180/1700) |
Převodovka |
6M (CVT) |
6M (CVT) |
Honda zveřejnila také technická data motorů, přičemž alespoň podle čísel není třeba smutnit. Už základní litrový tříválec VTEC Turbo má v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou 95 kW a točivý moment 200 N.m, převodovka CVT se sedmi virtuálními stupni ubere 20 N.m.
Ještě zajímavější je patnáctistovka – výkon 134 kW je srovnatelný s dvoulitry, točivý moment 240 N.m je ale „patnáctistovkový“. I zde je na výběr mezi manuální šestistupňovou nebo CVT převodovkou, druhá zmíněná opět ubere 20 N.m. Ani zmínku jsme zatím nenašli o turbodieselu (Honda má dvě verze šestnáctistovky), ten se ale časem určitě objeví.