Osmá generace Hondy Civic vychází z dříve uvedeného konceptu a zachovala mnoho jeho prvků. V sérii má Civic oproti staršímu modelu sportovnější vzhled a nabízí několik zajímavých designerských řešení. Pod kapotou se objeví i nafťák 2.2 i-CDTi 103 kW. (doplněno)
Zahraniční média zveřejnila základní technická data osmé generece Hondy Civic, jejíž koncept se představil letos v Ženevě. Veřejnosti bude nová honda představena na franfurtském autosalonu už v první polovině září a začne se prodávat v lednu 2006. Novinka je o něco menší než současná generace, má jen 4,25 m na délku. Je široká 1,76 m a vysoká 1,46 m, rozvor má délku 2,64 m, což je v nižší střední třídě lehký nadprůměr. Zavazadlový prostor má výborných 456 l oproti 370 l - to je skoro jako sedany střední třídy.
Předchozí model byl vysoký 1,50 m, menší výška nové generace znamená jediné - větší sportovní ambice. Ostatně to je patrné z designu, který téměř zcela kopíruje starší koncept. Zcela odlišný je oproti současné generaci také interiér - zkrátka nový Civic vypadá futuristicky a sportovně. Pod kapotou najdete motory 1.4 i-DSI s výkonem 61 kW se spotřebou 6,1 l na sto km, dále 1.8 i-VTEC s výkonem 103 kW, který jsme představili už dříve. Mezi nafťáky se objeví i motor 2.2 i-CDTi se stejným výkonem, 103 kW, ale s podstatně vyšším točivým momentem (340 oproti 174 Nm). Neměl by chybět ani model Type-R s výkonem přes 200 k.¨
Technické parametry
Model |
1.4 i-DSI |
1.8 i-VTEC |
2.2 i-CDTi |
Motor |
Vrtání x zdvih (mm) |
73 x 80 |
81 x 87.3 |
85 x 97.1 |
Zdvihový objem (cm3) |
1339 |
1798 |
2204 |
Kompresní poměr |
10,8 |
10,5 |
16,7 |
Maximální výkon kW (k) |
61/83 |
103/140 |
103/140 |
při otáčkách (1/min) |
5,7 |
6,3 |
4 |
Max. točivý moment (Nm) |
119 |
174 |
340 |
při otáčkách (1/min) |
2800 |
4300 |
2000 |
Převodovka |
6stupňová manuální/6stupňová automatizovaná |
6stupňová manuální |
Zavěšení kol |
Přední |
vzpěry typu MacPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče nárazů, příčný stabilizátor |
Zadní |
zkrutná nápravnice, vinuté pružiny a plynové tlumiče nárazů |
Brzdy |
ABS s elektronickým rozdělováním brzdných sil (EBD) a s posilovačem |
Kola a pneumatiky |
Kola |
16 x 6.5 J |
16 x 6.5JJ/Sport/Exec. 17 x 7.0JJ |
16 x 6.5JJ/Sport/Exec. 17 x 7.0JJ |
Pneumatiky |
205/55R16 |
205/55R16/Sport/Exec.225/45R17 |
205/55R16/Sport/Exec. 25/45R17 |
Rozměry, hmotnosti |
Délka vozu (mm) |
4250 |
Šířka vozu (mm) |
1760 |
Výška vozu (mm) |
1460 |
Rozvor náprav (mm) |
2635 |
Rozchod kol vpředu (mm) |
1504 |
Rozchod kol vzadu (mm) |
1510 |
Světlá výška (mm) |
150 |
Objem zavazad. prostoru (l) |
415 – 485 |
Pohotovostní hmotnost (kg) |
1170 – 1230 |
1200 – 1310 |
1350 – 1450 |
Max. povolená hmotnost (kg) |
1670 |
1750 |
1900 |
Objem palivové nádrže (l) |
50 |
Jízdní výkony |
Maximální rychlost (km/h) |
171 |
207 |
205 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) |
14,2 |
8,6 |
8,4 |
Spotřeba paliva |
Město (l/100 km) |
7,8 |
8,4 |
6,6 |
Mimo město (l/100 km) |
5,1 |
5,2 |
4,3 |
Kombinovaná (l/100 km) |
6,1 |
6,4 |
5,1 |
Emise CO2 (g/km) |
143 |
149 |
135 |
Fotogalerie
Tisková zpráva: Společnost Honda Motor Europe Ltd. dnes představila evropskému trhu zcela nový Civic osmé generace. Širší a nižší než předchozí Civic, si prakticky zachovává všechny stylové charakteristiky konceptu tohoto vozu, který byl představen na Ženevském autosalonu v březnu 2005. Tento nový model bude mít premiéru na Frankfurtském autosalonu v září 2005 a v prodeji na všech evropských trzích bude začátkem roku 2006.
První generace modelu Civic byla do prodeje uvedena v roce 1972 a od té doby prošel tento model řadou vývojových změn, aby si zachoval pozici nejúspěšnějšího automobilu, který je v Hondě vyráběn. Civic tvoří zhruba jednu třetinu celkových celosvětových prodejů vozů značky Honda. Současná sedmá generace vozu Civic je vyráběna v 11 zemích a prodávána na 160 trzích po celém světě.
Nastupující osmá generace vozu Civic slibuje podstatné změny a pokusí se zavést nové standardy ve vysoce konkurenčním evropském C segmentu, a částečně ve vyšší střední / luxusní třídě. Koncept vozu, představený v Ženevě v březnu 2005, již odhalil záměr Hondy posunout Civic více sportovním, emocionálním a zábavným směrem. Klíčem k dosažení těchto kvalit je klínovitý vzhled kabiny vozu, nižší výška vozu, větší šířka a menší délka vozu.
Délka vozu je nyní o 35 mm menší než u jeho předchůdce a výška vozu je o 35 mm nižší. Aby se ale vytvořil jeho dynamičtější vzhled a lepší ovládání, Honda se rozhodla zvětšit šířku vozu o 65 mm, přední rozchod kol o 34 mm a zadní rozchod kol o 45 mm.
Přesto, že je nový Civic kratší a nižší zvenčí, nabízí více prostoru v kabině a zavazadlovém prostoru. Uvnitř vozu, Honda přijala koncept „Dual Link“ (rozdvojený displej), ve kterém důležité informace o jízdě, včetně rychlosti vozu, jsou zobrazovány v horní části přístrojové desky, zatímco ostatní informace jsou zobrazovány v dolní části. Tento design dovoluje řidiči koncentrovat se na jízdu a zároveň přijímat důležité signály, které zvyšují jednoduchost ovládání a zábavný charakter tohoto vozu.
V rámci užitné hodnoty mohou být zadní sedadla sklopena, aby se vytvořil další úložný prostor v zadní části vozu. Zadní sedadla mají systém sklopení a zapuštění jedním pohybem, který okamžitě vytváří rovnou nákladní plochu. Celková velikost zavazadlového prostoru je velmi působivá – díky centrálnímu umístění palivové nádrže, dosahuje velikosti 485 litrů. Tato flexibilita a variabilita sedadel a úložných prostor ve sportovně vyhlížejícím voze Civic každého překvapí.
Existují tři různá provedení motorů, ze kterých si budou moci zákazníci vybrat: benzínový 1339 cm3 61kW/83k, benzínový 1798 cm3 103kW/140k nebo naftový 2204 cm3 103kW/140k. Všechny motory jsou vyráběny v kombinaci se 6-ti stupňovou manuální převodovkou, což činí Hondu Civic prvním vozem v segmentu C, který je vybaven touto převodovkou ve všech svých motorových verzích. Benzínové pohonné jednotky mohou být vybaveny také 6-ti stupňovou automatizovanou převodovkou.
Všechny verze modelu Civic jsou vybaveny ABS a elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD) pro optimální výkon, který přizpůsobuje brzdnou sílu k dosažení maximálního brzdného výkonu a stability. Nový Civic je dále u některých provedení vybaven stabilizačním systémem VSA, navrženým tak, aby pomáhal řidiči v udržování kontroly nad vozem při zatáčení, zrychlování a náhlých manévrech tím, že používá brzdnou sílu na levých a pravých kolech dle potřeby a ovládá škrtící klapku a brzdové systémy.
Pasivní bezpečnost je odjakživa pro Hondu prioritou. Nový Civic má pokrokový systém zapnutí bezpečnostních pásů pro upozornění pasažérů sedících vzadu a obě přední sedadla jsou vybavena dvojitými předpínači bezpečnostních pásů. Aktivní přední opěrky hlavy mají rozhodující vliv při ochraně pasažérů proti nebezpečné hyperextenzi krku.
Očekávaný výsledek nárazových testů Euro NCAP pro novou generaci vozu Civic je 5 hvězdiček pro bezpečnost při předním a bočním nárazu, 3 hvězdičky pro bezpečnost chodců a 4 hvězdičky pro ochranu dětí, což dělá tento vůz jedním z nejbezpečnějších automobilů ve své třídě, zejména s přihlédnutím k faktu, že vůz má nejkratší přední převis v segmentu C.