Nová generace Suzuki Swift Sport dostane motor 1.4 BoosterJet

Na novou generaci hatchbacku Suzuki Swift se teprve čeká, už ale nedopatřením unikly na veřejnost první skici a snímky, takže si můžeme udělat obrázek o tom, kudy se bude Suzuki s designem ubírat. Opět to bude spíše evoluce než revoluce, jak je u této japonské značky zvykem.

Velké změny se ale odehrají pod kapotou. Suzuki Swift dostane platformu z modelu Suzuki Baleno, která umožní stavbu lehčího auta s vyšší torzní tuhostí a hlavně lepšími výsledky při nárazových testech pasivní bezpečnosti. Nová platforma má ovšem pomoci i s lepším laděním podvozku.

Testy | Sportovní auta | Suzuki

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Běžný konzumní model dostane tříválec 1.0 BoosterJet s přeplňováním a turbo se údajně poprvé chystá i pro ostřejší model Suzuki Swift Sport, píše britský Autocar. Nový motor bude mít objem 1,4 l a podle všeho nabídne výkon 103 kW (140 k). Nebude to ale vysokootáčkové žihadlo jako starší atmosférická šestnáctistovka.

Nová jednotka poskytne především vyšší točivý moment. I když se to zdá být hlavně ústupek ekologii, zákazníci v tomto segmentu si už na sílu přeplňovaných motorů zvykli. Pokud jde o příchod na trh, dříve než na začátku roku 2018 ostrý Swift Sport nebude.

Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2007
Stav: 97 674 km
Cena: 75 000 Kč
Suzuki Ignis 1.328
Rok výroby: 2008
Stav: 82 410 km
Cena: 70 000 Kč
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 65 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků