Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Aspoň to tedy o ní tvrdí automobilka Porsche. Ale ve verzi Turbo S jen sotva najde nová Panamera přemožitele.

Premiéra nové generace čtyřdveřového sedanu Porsche Panamera byla oznámena už dlouho dopředu. Auto se dokonce ještě s lehkým maskováním projelo tento víkend po legendární trati do vrchu v Goodwoodu a na web unikly první snímky. Teď tu konečně máme oficiální odhalení nového čtyřdveřového luxusního modelu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Porsche Panamera je tady. Může mít aktivní natáčení zadních kol a naftový osmiválec bi-turbo s točivým momentem až 850 Nm. Osmistupňový dvouspojkový automat PDK je standardem

Porsche Panamera stojí na nové platformě MSB určené pro vozy s pohonem zadních (a všech) kol a motorem vpředu podélně s osou mírně za přední nápravou. Tuto platformu vyvinulo pro celý koncern VW právě Porsche a protože je poměrně variabilní, bude snadné vyvinout také hybrid, plug-in hybrid a pro čínský trh prodlouženou verzi Panamery.

Testy | Video | SUV | BMW | Srovnávací testy | Sportovní auta | Porsche

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Už byl také potvrzen kombík Shooting Brake a stále se čeká na definitivní rozhodnutí vyrábět kupé na základech Panamery, jakéhosi duchovního nástupce modelu Porsche 928. Teď už ale k nové generaci Porsche Panamera.

Asi už jste si všimli, že nová Panamera je vlastně liftback a ne úplně klasický sedan. V závislosti na motorizaci také můžete mít aktivní zadní spoiler. V interiéru je to typické moderní Porsche, ale Panamera přichází i s několika novinkami, například s velkým dotykovým displejem. Zajímavostí je centrální tachometr odkazující na Porsche 356 A z roku 1955.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Standarní výbavou je osmistupňová automatická dvouspojková převodovka PDK, takže Panameru už nekoupíte s manuálem. Nový motor 4.0 V8 bi-turbo najdete v modelu Panamera Turbo, kde nabízí výkon 404 kW (550 k) v 5750 ot./min. a točivý moment 770 Nm v rozmezí 1960 až 4500 ot./min. Panamera Turbo se umí rozjet na 100 km/h už za 3,6 sekundy a maximální rychlost je 306 km/h. Porsche Panamera Turbo má také systém vypínání poloviny válců při částečném zatížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na vrcholu je zatím Panamera Turbo s osmiválcem 4,0 l a výkonem 550 koní. Tady je ještě prostor pro ostřejší Turbo S s výkonem za hranicí 600 koní. Bude ale i plug-in hybrid

Další novinkou je bi-turbo benzinový šestiválec 2,9 l v Panameře 4S. Má výkon 324 kW (440 k) v 5650 ot./min. a točivý moment 550 Nm v rozmezí 1750 až 5500 ot./min. Na 100 km/h akceleruje Panamera 4S za 4,2 sekundy a rozjede se na 289 km/h.

Porsche Panamera 4S Diesel má pod kapotou naftový osmiválec se dvěma turby, který posílá na všechna kola výkon 310 kW (422 k) v 3500 ot./min. a točivý moment 850 Nm v rozsahu 1000 až 3250 ot./min. Naftový osmiválec se na 100 km/h rozjede za 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 285 km/h. Osmiválec používá nezávislá turba, kdy v částečném zatížení a pod 2700 ot./min. pracuje jen jedno z nich.

Elektromobily | Byznys | Sedany | Tesla | Porsche

Elektrické Porsche zadupe Teslu, věří německá automobilka

Později přijde i plug-in hybrid a rovněž šestiválcový diesel. Pokud jde o praktičnost, tak kufr Panamery pojme od 495 do 1304 litrů nákladu a zadní sedadla lze sklápět v poměru 40:20:40. Bezpečností výbava je samozřejmě maximální a v závislosti na motoru dostanete vedle adaptivního podvozku také aktivní natáčení zadních kol.

Nové Porsche Panamera už má i své německé ceny. Základ začíná u 113 027 eur (3 052 000 korun) za Panameru 4S, Panamera 4S Diesel stojí 116 954 eur (3 158 000 korun). Základní cenovka Panamery Turbo je 153 011 eur (4 131 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků