Nová generace modelu Prius již v dubnu 2009

8 komentářů

ROMEO
9. června • 18:57

Vypadá to, že podobný vůz bude mít i Lexus. To se ným hybridy pěkně rozlázají. Během letoška uvedou hybridy na trh i číňani, kteří sice mají skluz v kvalitě a jízdních vlastnoste, ale s hybridy začínají téměř ve stejnou dobu, jako zavedení výrobci. To bude zajímavé srovnání.http://lifestyle.webnode.cz/blog/

expert0001
8. června • 22:35

myslel jsem, že Prius II bude znamet posun spíš směrem k elektromobilu - tj. už bez mechanické vazby mezi spalovacím motorem a koly. K tomu mnohem kapacitnější baterie s možností dobíjení a jen malý spalovací motorek s generátorkem....tak tedy asi ještě ne ..... možná až Prius III v roce 2016 :-)

LeonardoC
9. června • 15:48

To by bylo fakt strašně efektivní - spalovacím motorem pohánět alternátor a kola pohánět velkým elektromotorem. K čemu by to bylo? Spotřeba by vzrostla (neb by zásadně vzrostly ztráty), hmotnost taky (alternátor i elektromotor by musel být větší), atd...Podle mne je budoucnost naopak v softhybridech s daleko menší baterií (nebo jen kondenzátorem). Výrobně to bude levnější a odstraní to toho největšího žrouta benzínu: rozjezd z nuly. Bude to podstatně levnější a tak se to rychleji rozšíří. Ale jezdit autem na elektřinu vyráběnou alternátorem z benzínoveho motoru, to prostě nedává smysl.Jinak Prius je fajn, jezdil jsem s ním pod 4.5 litru. Ale pokud bych s ním jezdil převážně po dálnici (byť předpisových 130), výhoda hybridního pohonu by se zcela vytratila.

P
9. června • 17:01

Myslím, že nemáš úplně pravdu, pokud budeš jezdit po dálnici a jak sám píšeš, předpisově, ale na tempomat, tak se výhoda hybridu nevytratí. Mám to vyzkoušené na vlastní kůži. A když si vezmu jak je republika malá a dálnice zasekané, tak pokud jedeš jako ...., tak v konečném důsledku získáš tak maximálně čvrt hodinky a to si myslím, že nemá až takovou výhodu.

expert0001
8. června • 22:31

ale už vidím, jak tu příští jaro nějakej militantní dieselmaniak zase napíše, že Octavie TDI je úspornější a levnější :-D

šmoula
8. června • 10:43

Pokud se lze pohybovat na elektro.pohon,po městě do 50km/h.minimálně 30 min.,pak to vidím pozitivně,..jr

Pavel F.
8. června • 22:09

Kupodivu se mi ten měšťák vyplatí i na dálnici na rychlé přesuny. Přičítám to zřejmě velmi nízkému odporu vzduchu. Někdy spěchám a na dálnici jedu na omezovač, tj. cca. 180kmh a průměrně si to vezme 8-8,5 litru, což je na benzínový automat výborná hodnota. S oktávkou jsem to jezdil za 12 v průměru a RAVkou za cca 16-18.

Pavel
8. června • 21:44

To by ty baterie v tom autě ale musely zabírat i prostor pro zadní cestující.. :-)

Doporučujeme

Články odjinud