Nová generace BMW řady 1 nakonec možná zůstane u pohonu zadních kol

Puristé a ortodoxní fanoušci značky BMW, kteří nemohli vystát předokolku řady 2 Active Tourer, by jí přeci jen mohli existenci odpustit. Díky ní totiž začínají představitelé automobilky opouštět myšlenku pohonu předních kol pro příští generaci BMW řady 1.

Ta by měla dorazit v roce 2018 a zadní pohon je pro ni pořád ve hře. To potvrdil magazínu Motor Trend i Klaus Fröhlich, člen dozorčí rady BMW a bývalý hlavní muž vývoje aut od řady 5 dolů.

Zajímavosti | Video | BMW | Premiéry | Hatchbacky

Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Podle něj byl u BMW řady 1 vždycky problém v konkurenceschopnosti po stránce praktičnosti, protože zadní pohon s diferenciálem a složitou nápravou zmenšuje kufr a podélně uložený motor zase vyžaduje kompromisy s místem v kabině vpředu.

Jenže pokud chce zákazník BMW prostor a praktičnost, může jít nyní v této třídě k modelu BMW řady 2 Active Tourer. Tím se otevírá cesta pro zadní pohon pro příští jedničku. Fröhlich chce, aby i ona zůstala pravým BMW.

Technika | Elektromobily | Tajné | BMW | Hybridy | Sedany | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ohledně použité techniky je ještě předčasné spekulovat, ale je možné, že se BMW inspiruje v nové generaci řady 7 a použije lehké šasi zesílené výztuhami z uhlíkových vláken. Teprve až další generace řady 3 bude celokarbonová a to bude někdy po roce 2020.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků