Nová generace BMW řady 1 nakonec možná zůstane u pohonu zadních kol

Puristé a ortodoxní fanoušci značky BMW, kteří nemohli vystát předokolku řady 2 Active Tourer, by jí přeci jen mohli existenci odpustit. Díky ní totiž začínají představitelé automobilky opouštět myšlenku pohonu předních kol pro příští generaci BMW řady 1.

Ta by měla dorazit v roce 2018 a zadní pohon je pro ni pořád ve hře. To potvrdil magazínu Motor Trend i Klaus Fröhlich, člen dozorčí rady BMW a bývalý hlavní muž vývoje aut od řady 5 dolů.

Zajímavosti | Video | BMW | Hatchbacky | Premiéry

Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Podle něj byl u BMW řady 1 vždycky problém v konkurenceschopnosti po stránce praktičnosti, protože zadní pohon s diferenciálem a složitou nápravou zmenšuje kufr a podélně uložený motor zase vyžaduje kompromisy s místem v kabině vpředu.

Jenže pokud chce zákazník BMW prostor a praktičnost, může jít nyní v této třídě k modelu BMW řady 2 Active Tourer. Tím se otevírá cesta pro zadní pohon pro příští jedničku. Fröhlich chce, aby i ona zůstala pravým BMW.

Tajné | Elektromobily | Technika | BMW | Hybridy | Sedany | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ohledně použité techniky je ještě předčasné spekulovat, ale je možné, že se BMW inspiruje v nové generaci řady 7 a použije lehké šasi zesílené výztuhami z uhlíkových vláken. Teprve až další generace řady 3 bude celokarbonová a to bude někdy po roce 2020.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 165 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků