Nová éra Saabu startuje, vyrobil první vůz pod křídly Spykeru

Výrobní linka ve švédském Trollhättanu se po dramatických událostech okolo hledání nového partnera pro automobilku Saab opět rozběhla. Stalo se tak již pod láskyplnými křídly společnosti Spyker Cars a jejího šéfa Victora Mullera, jenž tento krok označuje za počátek „nové éry Saabu“. Během náročných jednání zástupců koncernu General Motors a holandského Spyker totiž výroba stála bezmála dva měsíce. Prvním strojem „Saab-Spyker“ se stal sedan nové generace 9-5, jenž doplní flotilu testovacích vozů tohoto typu předcházejících spuštění skutečné sériové výroby naplánovanému na druhou polovinu letošního roku.

Při této slavnostní chvíli nechyběli šéf společnosti Saab Automobile Jan Åke Jonsson, výše zmíněný Victor Muller ani ředitel trollhättanské továrny Gunnar Brunius, kteří se s chutí manažerům vlastní před objektivy fotoaparátů mísili s dělníky.

Je třeba podotknout, že obnovení výroby Saabů je skutečně významnou událostí. Saab totiž nově vystupuje jako jistým způsobem samostatná automobilka posílená holandským kapitálem, bohatou tradicí a novým modelem 9-5, od něhož se toho očekává opravdu hodně. Uvidíme, jak se časem vyvine srovnání s konkurenčním Volvem, jež zřejmě padne do rukou Čínského tygra...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků