Nová dálnice letos odšpuntuje cestu na jih

Řidičům se letos v Česku otevře 40 kilometrů nových dálničních komunikací, což je o 15 kilometrů více než loni. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) především odstraní zřejmě nejhorší dopravní špunt na cestě na jih, když otevře 24 kilometrů dálnice D3 od Tábora po Veselí nad Lužnicí. Dálnice tak obchvátí hustě obydlenou aglomeraci pod Táborem, kde se denně tvoří dlouhé kolony vozidel.

Podobně velký a důležitý úsek se na české dálniční síti otevíral naposledy v září 2010, kdy byli motoristé vpuštěni na jihozápadní část velkého pražského okruhu. Prodloužením D3 se uleví nejen řidičům pendlujícím mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Radostná novina je to i pro rekreanty mířící do Rakouska, Chorvatska či Itálie. Proto ŘSD naplánovalo otevření dálnice na červen, ačkoli dokončovací práce potrvají až do září.

Budějovickou D3 doplní dva úseky chomutovské R7 u obce Droužkovice v celkové délce 16 kilometrů. 

Klepněte pro větší obrázek

Zatímco na jihu Čech není o smysluplnosti dálnice pochyb, nad chomutovským úsekem kroutí hlavou i někteří úředníci ministerstva dopravy. S nebývalou velkorysostí vzniklo v ploché krajině několik obřích náspů a mimoúrovňových křižovatek, částečně v nové stopě se zde vede i stará silnice číslo sedm. To vše v místech, kde to provoz nevyžaduje a široko daleko není žádná postižená obec. Nová dálnice tedy alespoň zrychlí cestu lyžařům do Krušných hor.

Klepněte pro větší obrázek

Nový šéf ŘSD David Čermák přitom přidává ještě jednu zprávu z těch lepších. Státní investor chce letos výrazně nastartovat přípravu nových staveb, což je činnost, za jejíž absenci byli Čermákovi předchůdci kritizováni. Na nové projekty a výkupy pozemků půjde přes 3,5 miliardy korun, loni to bylo méně než dvě miliardy.

„Chceme dohnat skluz, budeme vcelku intenzivně projektovat,“ uvedl Čermák. Pokud jde o stavby, z větších bude letos pokračovat D8 přes České středohoří, na jaře má začít dlouho očekávaná rekonstrukce D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou a také dostavba stejné dálnice mezi Přerovem a Lipníkem.

S penězi je to ovšem horší. Sněmovna koncem prosince schválila rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 64,5 miliardy korun, což je asi o 1,5 miliardy méně než loni. Mírně na necelých 37 miliard si pohorší i ŘSD.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků