Nová chytrá světla Fordu ukážou ve tmě na člověka nebo psa

13 komentářů

Driver
29. září • 11:40

Prezentace ukazuje jen technologii, né všechny režimy využití, to souhlasím.
Obecně v dešti na některých lesklých typech povrchu jsi poloslepý ať máš co máš, stejně tak mlha a ty displaye s varováním jsou potom ale přínosné. Dosah 120m je ale málo, ale lepší než nic. To je 4sekundy na dálnici mínus reakční doba je okolo 2-3sekund...
Navíc ale ještě v té videoprezentaci chybí třeba corner lights, které jsou zrovna na kruháči účinnější než natáčecí dynamické světla. (A v kombinaci je to ideál)
Zásadní problém těch dynamických světel je ten, že pokud (i v tomto případě) nemáte dvojité zdroje světla, ale jen jeden pár, tak jednoduše, když jedete například na dálnici 130 okolo připojovacího pruhu, pravé světlo se vám natočí a osvětluje více ten připojovací pruh, a když následuje levá zatáčka, tak vám zrovna to pravé světlo tu zatáčku osvětluje méně, protože světlo, které částečně distrubuuje světelný kužel do odstavného chybí zase částečně před vámi. Proto je to ideální až když máte alespoň dva páry zdrojů světla. Zkoušel jsem to i natočit na video, ale kamera to neumí tak dobře zachytit, muselo by se to pak graficky zvýraznit, aby to bylo vůbec zjevné ale kdo s tím jezdí, tak ví. To je důvod, proč tu prezentaci Ford udělal takto. Takto je to zjevné hned. Akorát ty světla mají malý výkon, pokud jste nároční. Neříkám, že Ford to má špatné, ale třeba Mercedes E to má lepší, no je fakt že neprémiové automobilky jsou na tom všechny stejně. Je to stejné, jako když máte na běžném autě spálenou jednu tlumenou žárovku, vidíte toho půlku. Takový rozdíl je, když máte jeden nebo dva páry těch dynamických světel. Klidně mohli u Forda ten druhý pár namontovat nedynamický, jen by to svítilo na tlumené stále dopředu. I to by bylo přínosné. Ale zřejmě druhá parabola a žárovka v páru stojí asi 500kč a to je ekonomický problém :-))

Zelí
29. září • 12:01

Výrobci světel už deklarovali, že led světla jsou už dnes výrazně levnější než xenony, takže v příští generaci těchto lowcost aut už xenony nebudou, protože jsou dražší. Ford masíruje publikum tím, že navozuje dojem, že něco vyvíjí........ a že přichází s něčím novým.

Vana666
29. září • 10:41

Když pojedu v noci po prázdné cestě, pustím si dálkové a ty lidi i jiné překážky uvidím na stovky metrů i klasickými světly. Mohli proto ukázat, jak ten systém funguje třeba v hustém provozu a nejlíp za deště. To jsou teprve kritické podmínky a parketa pro uplatnění chytrých světel

Fantomas
29. září • 11:40

V dnešním hustém provozu člověk nemá moc příležitostí zapnout dálková světla, tak se ve výzkumu snaží pomoct řidičům jinak, což chápu. Ale je to jen prototyp, výzkumný projekt, prostě se jen chlubí na čem pracujou.

Driver
29. září • 11:49

Fantomas: Není na čem pracovat ohledně vývoje, už to je dávno vymyšlené, a dávno vyráběné, teď už jde jen o to, to vyrábět i u LowCost značek... Navíc to jsou technologie, které z největší části vyvíjí Fordu dodavatelé a automobilka jen poskytuje pro aplikaci jednotlivé modely a kupuje tuto výbavu.

Vana666
29. září • 16:01

Driver: no podle reálných zkušeností s těmi "již vymyšlenými " systémy je myslím prostor pro další zdokonalování ještě dost velký

Zelí
29. září • 11:57

Přesně tak, pro forda dělá světla varroc s vývojovým centrem v čr.... Samozřejmě jako správný subdodavatel má podepsanou mlčemlivost, takže on žádné PR dělat nesmí.

Mirek
29. září • 19:26

A ty si myslíš, že Warroc to vymyslel a sám vyrábí? Ty jsi fakt zelí. Warroc to pro Ford tak leda vyrábí a dělá konstrukci dle požadavků, ale jistě nevymyslel celý systém. Kdyby to tak bylo, tak to poskytne všem zákazníkům, pro které světla vyrábí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
29. září • 21:46

Pokud si myslíš, že ford ve světelné technice něco vymýšlí , tak to tě zklamu. Nic, velké nic. Dělá to tak, jako vždycky.... já bych chtěl něco jako mají xxxx, ale hlavně levně.

Mirek
30. září • 5:58

Také tě zklamu, pokud by to vymyslel a vyvinul Warroc, tak to bude jeho chráněný výrobek a může si s ním nakládat a prodávat ho komu chce dle libosti, ale to ty zřejmě nechápeš. Pokud jako zákazník přijdeš, za jakýmkoliv výrobcem, a necháš si u něj vyrobit svůj nápad, myšlenku, tak asi těžko může výrobce na tom profitovat v reklamě a nabízet to jiným firmám bez tvého souhlasu..... Může jen zveřejnit, co je jeho náplň výroby a pro koho pracuje, a to si můžeš jistě zjistit na internetových stránkách Warroc.

Zelí
30. září • 20:51

Je zřejmé, že o tom nevíš vůbec nic. Jenom plácáš, protože myslet si znamená ho..no vědět. Já na rozdíl od tebe jenom nenakukuju na jejich stránky, já se tam i fyzicky pohybuji.

Kankunen
29. září • 11:17

To ti řeknu přesně. Systém bude zmatený jak lesní včela.
Můj systém neumí vůbec vyhodnotit kamion za svodidly nebo protijedoucí auto přes horizont. Někdy dálkové naopak zhasne, když nic nejede a já potřebuji vidět.

Driver
29. září • 11:45

To je přesné.
Nejen kamion za svodidly, ale všechna vozidla za svodidly to nevyhodnotí často dobře proto, že ty zdroje světla jsou za svodidly. Takže je kamera nebere v potaz a jedeš se světly nahoru. To, že hlavy řidičů jsou výše však kamera nemá jak poznat dokud se auta nebudou mezi sebou dorozumívat výměnou dat. Zatím to lze řešit jen nastavením citlivosti kamery ale když ji snížíš příliš, tak kamera nezapne dálkové, protože svítí měsíc/billboard/reklama/ a podobně.

Doporučujeme

Články odjinud