Nová auta v Monaku: Dacia plus 83 procent, celkově vládne Audi

Podle serveru BSCB se počty registrovaných nových aut v tomto ministátě na Azurovém pobřeží sice dají počítat na prstech několika set rukou, ale co do vynaložených financí vydají za menší zemi.

Monako patří mezi šťastné státy, kde počty nových aut i letos v porovnání s loňskem stoupaly – asi o devět procent.

Vloni prvním šesti měsícům kralovala značka Mercedes-Benz, následovaná německým rivalem Audi (Audi bylo nejúpěšnější za celý rok 2012). Letos je po polovině roku na čele opět Audi s 221 auty (a nárůstem o více než 29 procent). Mercedes je s odstupem se 184 kusy na druhém místě. Co do procent má Audi 15,7 % knížecího trhu, Daimler si ukousl 13,1 %.

S 96 novými sporťáky a SUV je na bronzové příčce Porsche (6,8 %) a 1,5 km2 tohoto státu pro Porsche znamená ve světě nejrychleji rostoucí trh!

Na čtvrtém místě je BMW, na páté příčce Volkswagen (ten si pohoršil o 4 procenta proti roku 2012), šesté Mini se propadlo dokonce o 18 procent!

Sedmá Toyota vyskočila o procent 25, osmý Land Rover o 20 a devátý Fiat o neuvěřitelných 50 procent. Desátou příčku si vybojovalo se 46 novými vozy Ferrari (a růstem o 28 %) – vloni končilo jedenácté.

Z prestižních značek se do první patnáctky dostal ještě Bentley. Britská značka v Monaku prodala 26 aut (celkově 13. místo). Pro Aston Martin je prvních šest měsíců roku 2013 šťastným obdobím. Prodeje vyrostly v porovnání s loňským prvním pololetím o zázračných 317 procent. V absolutních číslech se jednalo o 25 vozů.

O šest míst (z 32. na 26.) si letos polepšil Rolls-Royce, Maserati pokleslo sice o 4 příčky na 28. pozici, ale vylepšilo statistiky registrací o 14 %. Dacia, podle reklamních spotů nejrychleji rostoucí značka v Evropě, si polepšila o 83 procent a skončila v Monaku na 23. místě.

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků