Nová auta v Monaku: Dacia plus 83 procent, celkově vládne Audi

Podle serveru BSCB se počty registrovaných nových aut v tomto ministátě na Azurovém pobřeží sice dají počítat na prstech několika set rukou, ale co do vynaložených financí vydají za menší zemi.

Monako patří mezi šťastné státy, kde počty nových aut i letos v porovnání s loňskem stoupaly – asi o devět procent.

Vloni prvním šesti měsícům kralovala značka Mercedes-Benz, následovaná německým rivalem Audi (Audi bylo nejúpěšnější za celý rok 2012). Letos je po polovině roku na čele opět Audi s 221 auty (a nárůstem o více než 29 procent). Mercedes je s odstupem se 184 kusy na druhém místě. Co do procent má Audi 15,7 % knížecího trhu, Daimler si ukousl 13,1 %.

S 96 novými sporťáky a SUV je na bronzové příčce Porsche (6,8 %) a 1,5 km2 tohoto státu pro Porsche znamená ve světě nejrychleji rostoucí trh!

Na čtvrtém místě je BMW, na páté příčce Volkswagen (ten si pohoršil o 4 procenta proti roku 2012), šesté Mini se propadlo dokonce o 18 procent!

Sedmá Toyota vyskočila o procent 25, osmý Land Rover o 20 a devátý Fiat o neuvěřitelných 50 procent. Desátou příčku si vybojovalo se 46 novými vozy Ferrari (a růstem o 28 %) – vloni končilo jedenácté.

Z prestižních značek se do první patnáctky dostal ještě Bentley. Britská značka v Monaku prodala 26 aut (celkově 13. místo). Pro Aston Martin je prvních šest měsíců roku 2013 šťastným obdobím. Prodeje vyrostly v porovnání s loňským prvním pololetím o zázračných 317 procent. V absolutních číslech se jednalo o 25 vozů.

O šest míst (z 32. na 26.) si letos polepšil Rolls-Royce, Maserati pokleslo sice o 4 příčky na 28. pozici, ale vylepšilo statistiky registrací o 14 %. Dacia, podle reklamních spotů nejrychleji rostoucí značka v Evropě, si polepšila o 83 procent a skončila v Monaku na 23. místě.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků