Nová Audi S8 dostane osmiválec Bentley s výkonem 527 koní

Poslední týdny žijeme z úniků informací a snímků k nové generaci strojů Audi S6 a RS6 (posledně jmenovaný vůz, ovšem ve své stávající verzi, nedávno například pokořil světový rychlostní rekord v jízdě na ledu), ale takřka za humny se rýsuje další supersedan z Ingolstadtu. Podle nejnovější zprávy dostane nová Audi S8, jež by se v prodejích mohla objevit ještě během konce letošního roku, nový čtyřlitrový osmiválec Bentley s dvojitým přeplňováním a nejvyšším výkonem 527 koní (388 kW). Kdo ví, zda dnes lze hovořit o motoru „Bentley“, nebo „Audi“, pravdou je, že pod kapotou modernizovaného provedení modelu Bentley Continental GT pro modelový rok 2011 má dávat tato jednotka až 563 koní (414 kW), takže Audi S8 dostane verzi poněkud „oslabenou“.

Pokud jsou naše informace správné, bude možno nové Audi A8 zařadit někam mezi BMW B7 Alpina s výkonem 507 koní (373 kW) a Mercedes – Benz S63 AMG o výkonu 544 koní (400 kW). Ale do hry se v duchu odvěké války mezi trojicí německých „prémiovek“ vloží jistě také faktory hmotnosti, ovladatelnosti a přenosu točivého momentu na vozovku, takže si budeme muset ještě počkat na skutečné porovnání všech tří matadorů.
 

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků