Nová Alpina B6 xDrive Gran Coupé jezdí přes 320 km/h

Poslední dobou platí, že když chcete lepší BMW, máte si koupit Alpinu. Novinka B6 xDrive Gran Coupé asi nebude výjimkou.

Jediný oficiální úpravce vozů BMW, společnost Alpina, představuje nový model Alpina B6 xDrive Gran Coupé. Jak název napovídá, je založen na čtyřdveřovém sedanu BMW řady 6 s pohonem všech kol a k pohonu používá dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l. Proti minulé verzi má novou kapotu, přední nárazník se spoilerem a masku chladiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výfuk je ve sportovním režimu poměrně hlasitý. Luxusní výbava je samozřejmostí, stejně tak do detailu upravený motor včetně nových pístů a turbodmychadel.

Výkon motoru byl zvýšen na šokujících 442 kW (601 k), což je jen tak mimochodem více, než kolik ze sebe tato jednotka vydoluje pod kapotou BMW M6. Nejvyššího výkonu dosahuje motor v 6000 ot./min., maximum točivého momentu má hodnotu 800 Nm a motor ho dosahuje v rozmezí 3500 až 4500 ot./min.

Testy | Video | BMW | SUV

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Proti minulé Alpině B6 je to nárůst o 60 koní a 70 Nm. Zrychlení na stovku se teď odehraje dříve než za čtyři sekundy a maximální rychlost je omezena na 200 mil za hodinu, tedy na 322 km/h. Dnes už taková hodnota nikoho nepřekvapí, ale teprve před čtvrt stoletím jste si museli koupit Ferrari F40 nebo Jaguar XJ220, abyste mohli jezdit takhle rychle.

Alpina B6 xDrive Gran Coupé má adaptivní podvozek, aktivní stabilizátory a samozřejmě také typická 20" kola s nízkoprofilovými pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Nejedná se ovšem o dojezdové runflaty, což se možná spolu s jiným nastavením podvozku podílí na tom, že Alpiny jezdí tak nějak lépe než obyčejná BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpiny nejezdí na runflatech a podvozek mají nastavený úplně jinak. Možná i to je důvod, proč se s nimi jezdí lépe než s běžnými BMW

Úpravce ovšem pouze nenačipoval motor. Nový je systém sání s většími turby a chlazením stlačeného vzduchu, vyměněny byly i písty a s nárůstem výkonu bylo potřeba zlepšit i chalzení vody motoru a oleje. Úprav se dočkala i osmistupňová automatická převodovka ZF.

Testy | Video | BMW | Sportovní auta

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

Z detailů jmenujme třeba ještě nový výfukový systém, který má při běžné jízdě uzavřený obtokový ventil, takže je do 2500 ot./min. motor tichý. Ale ve sportovním režimu zůstává ventil permanentně otevřen, takže sousedé budou vědět, kdy přesně odjíždíte do práce.

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 210 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků