Nová Alpina B6 xDrive Gran Coupé jezdí přes 320 km/h

Poslední dobou platí, že když chcete lepší BMW, máte si koupit Alpinu. Novinka B6 xDrive Gran Coupé asi nebude výjimkou.

Jediný oficiální úpravce vozů BMW, společnost Alpina, představuje nový model Alpina B6 xDrive Gran Coupé. Jak název napovídá, je založen na čtyřdveřovém sedanu BMW řady 6 s pohonem všech kol a k pohonu používá dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l. Proti minulé verzi má novou kapotu, přední nárazník se spoilerem a masku chladiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výfuk je ve sportovním režimu poměrně hlasitý. Luxusní výbava je samozřejmostí, stejně tak do detailu upravený motor včetně nových pístů a turbodmychadel.

Výkon motoru byl zvýšen na šokujících 442 kW (601 k), což je jen tak mimochodem více, než kolik ze sebe tato jednotka vydoluje pod kapotou BMW M6. Nejvyššího výkonu dosahuje motor v 6000 ot./min., maximum točivého momentu má hodnotu 800 Nm a motor ho dosahuje v rozmezí 3500 až 4500 ot./min.

Testy | SUV | Video | BMW

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Proti minulé Alpině B6 je to nárůst o 60 koní a 70 Nm. Zrychlení na stovku se teď odehraje dříve než za čtyři sekundy a maximální rychlost je omezena na 200 mil za hodinu, tedy na 322 km/h. Dnes už taková hodnota nikoho nepřekvapí, ale teprve před čtvrt stoletím jste si museli koupit Ferrari F40 nebo Jaguar XJ220, abyste mohli jezdit takhle rychle.

Alpina B6 xDrive Gran Coupé má adaptivní podvozek, aktivní stabilizátory a samozřejmě také typická 20" kola s nízkoprofilovými pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Nejedná se ovšem o dojezdové runflaty, což se možná spolu s jiným nastavením podvozku podílí na tom, že Alpiny jezdí tak nějak lépe než obyčejná BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpiny nejezdí na runflatech a podvozek mají nastavený úplně jinak. Možná i to je důvod, proč se s nimi jezdí lépe než s běžnými BMW

Úpravce ovšem pouze nenačipoval motor. Nový je systém sání s většími turby a chlazením stlačeného vzduchu, vyměněny byly i písty a s nárůstem výkonu bylo potřeba zlepšit i chalzení vody motoru a oleje. Úprav se dočkala i osmistupňová automatická převodovka ZF.

Testy | Video | Sportovní auta | BMW

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

Z detailů jmenujme třeba ještě nový výfukový systém, který má při běžné jízdě uzavřený obtokový ventil, takže je do 2500 ot./min. motor tichý. Ale ve sportovním režimu zůstává ventil permanentně otevřen, takže sousedé budou vědět, kdy přesně odjíždíte do práce.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků