Norsko proti ropě: Od roku 2025 budou všechny nové vozy "zelené"

Parlament Norska si stanovil velmi ambiciózní cíl. Od roku 2025 by totiž všechny nově prodávané vozy v této zemi měly být poháněny alternativními jednotkami.

Severská země na tom s počtem "zelených" vozů není vůbec špatně. Celých 37 % nových aut v Norsku je už nyní poháněno elektrickými motory. Do roku 2025 by ale podle vlády státu mohl být každý nový vůz poháněn elektřinou, vodíkem nebo hybridním ústrojím s minimálními emisemi.

Zajímavosti | Život řidiče

Boj za zelenější města: Stuttgart chystá zákaz dieselových motorů 

Norsko své obyvatele ke koupi elektromobilů maximálně motivuje. Majitelé takových aut nemusí při jejich koupi platit daň, navíc mohou zdarma využívat zpoplatněné silnice, městské parkoviště a dokonce i pruhy pro autobusy.

Koncem roku 2016 jezdilo v zemi zhruba 100 000 elektromobilů. Do roku 2020 by podle Norska mělo toto číslo narůst na 250 000. Podle vlády bude v té době již vybudována síť 25 000 nabíjecích stanic.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků