Norsko chce, aby se za devět let prodávala pouze elektrická auta

V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. Země ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů.

Norsko patří k zemím s největší podporou elektrických automobilů a hodlá v tom pokračovat i do budoucna. Nový národní plán na období od roku 2018 do roku 2029 dokonce počítá s tím, že se relativně brzy budou v Norsku prodávat už pouze elektrické automobily. 

Život řidiče | Elektromobily | Byznys

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Se zprávou přišli kolegové z hybridcars.com. Norsko údajně plánuje, že za devět let, tedy v roce 2025, se nebude prodávat už nic jiného než automobily s nulovými emisemi. Týkat se to má nových osobních automobilů, autobusů a lehkých užitkových vozů. V Norsku by se tak měla prodávat auta osazená různými bateriemi, ale počítá se i s palivovými články. 

Norský plán obsahuje rovněž návrh, podle kterého by do roku 2030 měly existovat na trhu už pouze těžší užitkové elektrické automobily, tři čtvrtiny dálkových autobusů mají také mít elektrický pohon a u nákladních vozů se počítá do roku 2030 s podílem bezemisních strojů 50 %. 

Zajímavosti | Elektromobily | Ostatní značky

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Norsko ale nehodlá snižovat vlastní celkovou produkci emisí pouze za pomoci elektromobilů. Plán se týká všech druhů dopravy včetně jízdních kol. Tamní vláda chce například utratit zhruba miliardu dolarů za výstavbu dálnic určených pro jízdní kola tak, aby je lidé mohli používat i na cestování mezi městy. Jezdit na kole po takových dálnicích bude údajně možné téměř celý rok. 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků