Noble M600: britská bestie je tady

Ne, řeč nebude o krocení zlé ženy. To jen britská společnost Noble představuje svůj nový supersport pro automobilové puritány.

Noble patří mezi ty malosériové producenty sportovních vozů, kteří neuznávají žádné elektronické systémy, jež moderního řidiče často chrání od jeho vlastních přehmatů, ale zároveň se mu často stávají těžkým soupeřem a pletou se mu pod ruce.

Supervůz M600 bude stát dvakrát tolik co dosavadní modely značky, ale měl by nabídnout tomuto poměru odpovídající výkony. Lehká konstrukce, výkon ve stupních 450, 550 a 650 koní (až 475 kW) a nejvyšší rychlost přes 360 km/h, to jsou již slušné hodnoty. Zapomeňte na stabilizační systémy, ABS a další podpůrné asistenty. Pod řadicí pákou však naleznete velkou páčku s nápisem TC, která aktivuje protiprokluzovou soustavu, kterou možná oceníte třeba na nerovných vozovkách či za deště, běžně však zůstává tento systém odpojen. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Noble M600 by měl být jedním z mála výkonných automobilů, jež jsou stavěny s jasným zřetelem na jízdní vlastnosti, výkony a zážitky z řízení závodního auta na běžné silnici, podobně jako takové Porsche GT3 RS, jež jsme vám minulý týden představili na tomto místě. Tomu odpovídá i pojetí čistě účelově střiženého interiéru, který vypadá jak u odstrojeného závoďáku.

Motor vychází z konstrukce Volvo a jedná se o vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a dvojicí trubodmychadel Garrett. Doplněn je šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, ale na nějaká „pádla“ pod volantem zapomeňte, v blízkosti volantu máte připravenou normální řadicí páku chodící v klasickém H. Před ní se nachází spartánsky pojatá středová konzole s ovladači leteckého typu. Jistou dávku luxusu přináší kožené obšívání části palubní desky, sedadel a doplňků. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Noble svůj model M600 oficiálně představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu ve dnech 19. až 21. září, ceny budou přesahovat v přepočtu 6,5 milionu korun. Je to hodně, ale zato můžete počítat s akclerací 0 - 96 km/h za 3,0 s a 0 - 160 km/h za 6,5 s. Nový typ si mohou přitom objednat i ti, kteří dosud složili zálohu na starší modely značky Noble.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Noble M600
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků