:-D:-D:-D:-D:-D Výsměch. Bacha, smrtelná rychlost, zvedneme rychlost o 10 km/h a najednou umře 20 000 žab a na dálnicích přibude 1 000 mrtvých za den. V nizozemsku jsem nejezdil, ale pochybuju, že se těch 120 dodržuje....
Tak ono je potřeba si konečně uvědomit, že míra nekázně českých řidičů je v civilizované části Evropy (včetně SK a H) dost ojedinělá a všude tam se na rozdíl od nás předpisy opravdu dodržují. Je to jen o fungování policie. Pokud přirozeně ukáznění Němci a přirozeně neukáznění Maďaři se chovají na silnicích stejně slušně, jinde než v policii to nehledejte. Buď funguje, nebo platí česká varianta.
Jestli to nebude i tím, že poměrně obvyklá "nekázeň" českých řidičů, jako je třeba překračování max. povolené rychlosti na dálnicích, se na dálnicích s neomezenou rychlostí v Německu asi moc nekontroluje ani nepokutuje (narozdíl od ČR nebo Nizozemí)? ;-) :-D
... Navic jet 110km/h byt i v nove Skode 120 nebo Skode 1000 ... je proste MNOHEM nebezpecnejsi nez jet v soucasnem novem aute 160km/h na soucasne dalnici ...Navic jet 130km/h na nove casti D5 (jizne od Ostravy) je jednoduse nuda a monotonnost rovne siroke cesty jen s mirnymi tahlymi zatackami, idealni cesta ke spanku .. byt osobne s tim problem nemam. Takze na nove dalnici bych klido povolil 160 a mozna ze i 180 by jeste slo, ale 160 v klidu. Stejne vetsina lidi kvuli uspore by jezdila pomaleji. Ale tri pruhy by byly lepsi ...
Pokud bude cista brzdna draha normalniho vozu ze 100 km/h 40 metru, tak pri 160km/h + reakcni doba, to bude necelych 150 metru, tedy temer 4x delsi, to uz tak moc bezpecne nevypada, ze? Stejne jako to, ze kineticka energie vozu s hmotnosti 1500kg pri rychlosti 160 km/h bude rovna tlaku 148 tun pusobici po dobu 1s, takova tedy bude odstrediva sila v zatackach, stejne jako setrvacnost, ci sila narazu, ale pritlak bude porad jen 1,5 tuny, pri stycne plose pneumatik par decimetru ctverecnich s vozovkou. To ze moderni auta jsou dobre odhlucnena, nedrncaji a maji dobre vyresenou aerodynamiku, ma vest pouze k vetsimu pohodli pri jizde, ale bohuzel to vyvolava mylny dojem, ze "to auto to zvlada" protoze posadka nema poneti o silach pusobicich na vuz, je odizolovana tlumici protihlukovymi skly, posilovaci, proste ma naprosto zkresleny dojem o tom, co se s autem ve skutecnosti deje.
... hezke a v podstate ty techkalie jsou asi pravdive ... ... jen, porad to jaksi nevyvraci co jsem rekl, napsal vyse ..
... Az na to s tou zatackou .... :-D... Ale asi chapu jak jste to myslel ...
Myšlenku, že rychlost je jediný nebezpečný přestupek na silnici, kolem kterého se vše točí, zavedl v CZ jistý Bambas, který už dávno zmizel v ponuré historii policejních zoufalců. Ten odnaučil policii pracovat a ten nesouvislou řečí sténal do médií, jak je to důležité, k čemuž mu sloužily notně upravené statistiky. Že to všude kolem nás funguje úplně jinak, to mu vůbec nedocházelo. A za dvacet let prostě řidiči zvlčili. Neznají pravidla a ta, co znají prostě nerespektují. Riziko plusminus žádné tak proč se chovat ukázněně nebo ještě ke všemu ohleduplně, že...
Použiju tady oblíbený bonmot .. a teď ještě tu o Karkulce..
Při návratu z SK zpět do CZ po D2 pochopíte, jak se řidiči kamionů překročením české hranice mění z ukázněných profesionálů opět v nám důvěrně známou hordu bezohledných primitivů. Myslíte, že máme jiné předpisy? Nebo jinak fungující policii?
Při návratu z SK do CZ po D2 se hlavně změní povrch vozovky. Z hladké poklidné jízdy se stane jízda hlučná, drncavá a otravná. To asi má daleko větší vliv na způsob jízdy či psychiku řidičů než cokoliv jiného. Možná to má určitý vliv i na fungování policie u nás, protože opotřebení a z toho plynoucí náklady na údržbu vozidel při každodenní jízdě po takovém schodišti mohou být asi poněkud vyšší než jinde?
jak souvisí změna povrchu s tím, že na dé dvojke jedou za sebou v odstupech a chovají se slušně a na dé dvojce se okamžitě začnou půlkilometrovým rozdílem rychlostí předhánět, takže mimořádně zdatní jedinci zvládnou za 55km do brna předjet i dva jiné? Přestupek je to v SK i CZ, dokonce v CZ je za to drsnější trest. Proč si to na Slovensku nedovolí a v CZ ano? Povrch dálnice tím důvodem jistě není.
Pokud je na té slovenské dé dvojke povrch v obou pruzích stejně kvalitní (relativně tichý, nedrncá), tak asi není důvod jet (předjíždět) v levém. Na české dé dvojce ten levý pruh přece jen o něco lepší než to schodiště v pravém pruhu, i když i ten levý je asi horší než oba pruhy na Slovensku. Možná je takový řidič kamionu při předjíždění v levém na D1 či D2 rád, že si aspoň na chvilku odpočine od toho hrbolatého povrchu v pravém a proto se tam snaží vydržet při předjíždění co nejdéle? Je pravděpodobné, že policii tam moc často nepotká, protože kdyby tam policejní auta či motorky jezdily opravdu často, tak si tu techniku nejspíš opotřebují mnohem dřív, než kdyby tam byl podobně kvalitní povrch jako mají třeba na Slovensku? Možná by pomohlo opravit dálnice tak, aby byly jako v nějaké civilizované zemi, a řidiči by se pak chovali jinak a snížilo by se i zbytečné opotřebení vozidel (tlumiče, čepy, ...)? Když to na našich dálnicích místy drncá stejně (ne-li hůře) jako před 20 či více lety, tak je všem jen podle povrchu jasné, že se o civilizovanou zemi ještě pořád nejedná a podle toho se pak asi chovají?
V takovém případě bych se rád dozvěděl, proč se stejným způsobem chovají i na úsecích, které mají povrch kvalitní, tedy D5, D8, D1 od km 205/R47, D11 od km 25 dál apod.
Síla zvyku? ;-)
V NL jsem ridil nekolikrat a mohu rici, ze dodrzuji maximalni rychlosti, a to vzdy! Nanestesti tam maji tolik kamer/radaru, ze to ani nijak nejde. To uz je ovsem par let.Kolega z NL rikal, ze ted to maji primo napojene na kreditni karty/ucty. Tj. muze se cloveku stat, ze kdyz porusi rychlost nekolikrat cestou domu, prijede a uz ma prazdny ucet. Samozrejme s nadsazkou.Myslim tedy, ze tech 10-20km/h je pro ne velka zmena ;-)
Mate pravdu v tom, ze většina NL řidičů tu rychlost dodržuje. Ale najdou se i výjimky, a jejich docela dost, kde 150 neni zádný problém. No a Belgičané jsou kapitola sama pro sebe, ti tu nedodruji rychlost vůbec. Projíždím NL 2x tydne, vetsinou tacho +10 povolena rychlost, nikdy zádný problém ( ale je pravda, ze jsem asi ještě v limitu).
Pravda. Ovšem belgičané jsou jedni z nejhorších řidičů v Evropě. Jediný, kdo tam dodržuje jakžtakž pravidla, jsou řidiči kamionů, protože po nich policie důsledně jde a ve pro ně dne platí absolutní zákaz předjíždění na dálnicích. Za trasu od severu na jih vidíte tak dva, tři, kteří si dovolí to porušit a zpravidla jsou záhy odstaveni a vyřešeni.
Naprosto souhlasim. Mozna to bude tim, ze tomu neni tak davno co se v Belgii jeste vydavaly RP za podpis. Jezdit do centra Brusselu vlastnim autem je za trest, nektere kruhove objezdy majici 5 a vice nedefinovanych jizdnich pruhu jsou opravdu zazitek.
Kecáš. Všichni jedou o 10-15 km rychleji. To znamená, že stejně většina lidí na dálnici jezdila 130-135 km/hod. A bylo to zcela bezpečné, protože tam jezdí opatrně. Tipnu si, že tam jezdím častěji než kdokoli zde, takže to asi lépe odhadnu. Nikdy jsem nejel 120/hod a zdaleka jsem se svými 135/hod nebyl nejrychlejší.
Jestli jezdí o 10 - 15 víc, tak jen eliminují tachometrové odchylky a tu povolenou rychlost skutečně dodržují.
Nevím, co máte stále za křápy s nějakou tachometrovou odchylkou.Mé auto (300C) ukazuje rychlost plus minus 1 km/h stejně jako navigace.
Tak šup sem do Čech.;-)
Vždyť v Čechách platí 130 na dálnicích už dávno... To nevíte?
Já si říkal kdo pořád jezdí na dálnici tak pomalu ...Novelizační vyhláškou č. 223/1997 Sb., účinnou od 1. října 1997 byla rychlost v obci snížena ze 60 na 50 km/h a rychlost na dálnici mimo obec zvýšena ze 110 na 130 km/h; motocykly byly postaveny na roveň ostatním motorovým vozidlům do 3500 kg.http://cs.wikipedia.org/wiki/Omezen%C3%AD_rychlos... ...
Určitě lze jezdit i rychleji, jen to asi poněkud odporuje tamním zákonům. Např. v r. 1987 (tedy před 25 lety) nás v Nizozemí vozil jeden místní manager z firmy Rockwool služebním Audi 80. Když jsme tehdy poprvé vyjeli na tamní dálnici a seděli jsme vzadu (trval na tom, že se musíme připoutat), tak jsme si v duchu říkali: "proč jede tak pomalu?". Pak jsme se podívali na tachometr a ten ukazoval rychlost 160 km/h. Prostě to bylo poněkud jiné svezení než s tehdejšími Škodovkami, Ladami, Trabanty a podobnými auty, které tenkrát jezdily u nás po našich (doteď) hrbolatých dálnicích.
Jo, jo.Kdysi jsem si od našich půjčil Favorita (a to jsem tehdy jezdil "pitomou Octávkou Tdi").Jel jsem po dálnici, najednou koukám, že mě všichni předjíždí - kouknu na tacháč - a jedu 80 - motor řval, já si myslel, že jedu rychle, byl jsem spokojený ....A jinak ano, i na holandské dálnici se dá v poho jezdit 160
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.