Nissan zrušil projekt závodní předokolky LMP1. Je to propadák

Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Zaměstnanci týmu se o výpovědi dozvěděli z e-mailu nebo dokonce z médií.

Když Nissan představil svůj závodní speciál GT-R LM Nismo pro kategorii LMP1 (ta závodí v šampionátu WEC a samozřejmě také ve 24 h Le Mans) s pohonem předních kol, jednalo se o senzaci. Dost jsme ale spekulovali nad tím, jak si auto poradí s přenosem výkonu přes přední kola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Revoluční projekt se nakonec ukázal jako slepá ulička. Otázka je, jestli se vůbec někdy Nissan do prestižní kategorie LMP1 vrátí a jestli to bude opět s předokolkou

Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Jenže vývoj se zadrhával, první dva závody v sezóně 2015 tým vůbec nejel a v Le Mans z toho byla spíše ostuda. Stroj z vrcholné kategorie byl rád, že se mohl měřit s „horší“ kategorií LMP2.

Bezpečnost | Život řidiče | Sportovní auta | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Problémem nebyla ani tak trakce předních kol, jako spíše spolehlivost a sladění motoru a hybridního systému. Nissan ztrácel i na dalších závodech a automobilka se nakonec rozhodla zrušit svou účast v příští sezóně 2016, čímž vlastně projekt poslala do koše. Šéf projektu Darren Cox byl odejit a spolu s ním i ostatní zaměstanci týmu. O výpovědi byli v úterý informováni e-mailem a někteří se o ní dozvěděli až z médií, protože už odcestovali na svátky. 

Neznamená to, že by Nissan zabalil své snažení na poli profesionálních závodů. Jenom se v roce 2016 nezúčastní série WEC a prestižního závodu v Le Mans v nejrychlejší kategorii LMP1. Automobilka se bude soustředit na jiná odvětví jako je domácí šampionát Super-GT nebo série Blancpain Endurance.

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků