Nissan zrušil projekt závodní předokolky LMP1. Je to propadák

Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Zaměstnanci týmu se o výpovědi dozvěděli z e-mailu nebo dokonce z médií.

Když Nissan představil svůj závodní speciál GT-R LM Nismo pro kategorii LMP1 (ta závodí v šampionátu WEC a samozřejmě také ve 24 h Le Mans) s pohonem předních kol, jednalo se o senzaci. Dost jsme ale spekulovali nad tím, jak si auto poradí s přenosem výkonu přes přední kola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Revoluční projekt se nakonec ukázal jako slepá ulička. Otázka je, jestli se vůbec někdy Nissan do prestižní kategorie LMP1 vrátí a jestli to bude opět s předokolkou

Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Jenže vývoj se zadrhával, první dva závody v sezóně 2015 tým vůbec nejel a v Le Mans z toho byla spíše ostuda. Stroj z vrcholné kategorie byl rád, že se mohl měřit s „horší“ kategorií LMP2.

Život řidiče | Bezpečnost | Volkswagen | Srovnávací testy | BMW | Sportovní auta | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Problémem nebyla ani tak trakce předních kol, jako spíše spolehlivost a sladění motoru a hybridního systému. Nissan ztrácel i na dalších závodech a automobilka se nakonec rozhodla zrušit svou účast v příští sezóně 2016, čímž vlastně projekt poslala do koše. Šéf projektu Darren Cox byl odejit a spolu s ním i ostatní zaměstanci týmu. O výpovědi byli v úterý informováni e-mailem a někteří se o ní dozvěděli až z médií, protože už odcestovali na svátky. 

Neznamená to, že by Nissan zabalil své snažení na poli profesionálních závodů. Jenom se v roce 2016 nezúčastní série WEC a prestižního závodu v Le Mans v nejrychlejší kategorii LMP1. Automobilka se bude soustředit na jiná odvětví jako je domácí šampionát Super-GT nebo série Blancpain Endurance.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků