Nový vznětový dvoulitr zaujme místo nejvýkonnějšího agregátu v crossover Nissanu X-Trail. Poprvé bude u modelu X-Trail k dispozici převodovka Xtronic CVT v kombinaci s pohonem všech čtyř kol.
Nová jednotka má výkon 177 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Dosud nejsilnější diesel v tomto modelu nabízel výkon 130 koní, šlo o známou jedna-šestku z koncernu Renault-Nissan.
Dvoulitr má také svou francouzskou historii. Jde o přepracovanou jednotku 2.0 dCi s kódovým označením M9R známou z Renaultů posledních deseti let. Poprvé se inovovaná verze, splňující normu Euro 6, představila v Samsungu QM6 a dle spekulací ji v brzké době očekává i příbuzný Renault Koleos druhé generace. Původní verze obecně platí za povedený a spolehlivý motor. Vývoj tohoto čtyřválce údajně stál 550 000 000€.
U X-Trailu je novinkou také kombinace převodovky s plynule měnitelným převodem Xtronic CVT s pohonem všech kol. V nabídce je i verze s pohonem předních kol. Zatímco u varianty 4x4 je volba převodovky čistě na zákazníkovi, spojit pohon předních kol s manuálem u dvoulitru nelze, zde musí stačit právě CVT. Daní za převodovku CVT je o 4 decilitry vyšší spotřeba, která se čtyřkolkou činí rovných šest litrů na sto kilometrů v kombinovaném režimu.