Nissan X-Trail nyní s dvoulitrem. Větší motor žádali zákazníci

Nový vznětový dvoulitr zaujme místo nejvýkonnějšího agregátu v crossover Nissanu X-Trail. Poprvé bude u modelu X-Trail k dispozici převodovka Xtronic CVT v kombinaci s pohonem všech čtyř kol.

Nová jednotka má výkon 177 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Dosud nejsilnější diesel v tomto modelu nabízel výkon 130 koní, šlo o známou jedna-šestku z koncernu Renault-Nissan.

Dvoulitr má také svou francouzskou historii. Jde o přepracovanou jednotku 2.0 dCi s kódovým označením M9R známou z Renaultů posledních deseti let. Poprvé se inovovaná verze, splňující normu Euro 6, představila v Samsungu QM6 a dle spekulací ji v brzké době očekává i příbuzný Renault Koleos druhé generace. Původní verze obecně platí za povedený a spolehlivý motor. Vývoj tohoto čtyřválce údajně stál 550 000 000€.

Zajímavosti

Nissan připravuje sdílení nové Micry. Jak to bude fungovat?

U X-Trailu je novinkou také kombinace převodovky s plynule měnitelným převodem Xtronic CVT s pohonem všech kol. V nabídce je i verze s pohonem předních kol. Zatímco u varianty 4x4 je volba převodovky čistě na zákazníkovi, spojit pohon předních kol s manuálem u dvoulitru nelze, zde musí stačit právě CVT. Daní za převodovku CVT je o 4 decilitry vyšší spotřeba, která se čtyřkolkou činí rovných šest litrů na sto kilometrů v kombinovaném režimu.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků