Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?

Nový X-Trail se ve velké míře vzdal všeho, co nabízela generace předchozí. Je to dobře, nebo to je krok špatným směrem? Abychom to zjistili, pozvali jsme si tuhle novinku na test a vzali si na pomoc Subaru Forester coby jednoho z hlavních konkurentů.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus nebo „luxus“, Jak se sedí?, Forester je prostornější
  3. Chtělo by to větší motor, Jízda: Nebe a dudy, Jízda: Nebe a dudy
  4. Cena, Závěr: Auto, nebo to ostatní?
  5. Fotogalerie

Vzpomínáte na starou generaci Nissanu X-Trail? Na tu krabicovitou karoserii, houpavý podvozek a pocit, že vás v terénu jen tak něco nezastaví? Aktuálně dorazila na trh generace nová, která si mnoho z těchto vlastností nenechala. Trendy dnešní doby jsou neúprosné a off-road už netáhne. Kdo chce prodávat, ten potřebuje silniční SUV. Stalo se to se spoustou jiných modelů, stalo se to také s Nissanem X-Trail.

Testy | Nissan

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?  

Ale abych byl spravedlivý, musím jedním dechem dodat, že X-Trail stále v kategorii velkých SUV patří k té malé skupině, která alespoň částečně po lehčím terénu přeci jen pošilhává. Důkazem budiž slušná světlá výška disponující hodnotou 210 mm.

Jenže o tom se v oficiálních materiálech nedočtete a vsadím se, že ani prodejci vás na toto lákat nebudou. Nissan prezentuje u své novinky hlavně sedm míst v interiéru a zástup elektronických pomocníků. No a ty nevyužijete nikde jinde než na silnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
X-Trail už není, co býval. Hrany jsou zapomenuty, aktuální modely Nissan sází na uhlazenější design. 

Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai

Nový X-Trail měří na délku 4643 mm, rozvor dosahuje na 2706 mm a výška karoserie činí 1695 mm. V porovnání s předchozí hranatou generací se rozvor protáhl o 76 mm a celková délka vzrostla o osm mlimetrů. Výška karoserie zůstala stejná, stejně jako světlá výška.

S příchodem nové generace modelu Qashqai se odebral do důchodu spolu s tím starým také Qashqi+2, na jehož místo nastoupil právě nový X-Trail. Kdybychom chtěli ohodnotit rozdíly, tak na první pohled jsou rozdíly mezi Qashqaiem a X-Trailem úplně stejné jako mezi starým Qashqaiem a Qashqaiem+2. Nissan ale upozorňuje na fakt, že se nový X-Trail liší od svého menšího sourozence více, a to hlavně rozměry.

Testy | Ojetiny | SUV | Nissan

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

I když se to podle fotek nemusí na první pohled zdát, X-Trail je výrazně větší. Oproti Qashqaii je o rovných sto milimetrů vyšší, rozvor je větší o šedesát milimetrů a celková délka karoserie přesahuje menší crossover o 266 mm. Důležitým faktem je i dvacet milimetrů rozdílu v případě světlé výšky. Zapomenout bychom určitě neměli také na zdůraznění toho, že X-Trail používá vždy víceprvkovou nápravu vzadu, zatímco menší Qashqai si musí vystačit s jednoduchou nápravou. Výjimkou je pouze přítomnost pohonu všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální Forester razí naprosto odlišný přístup než X-Trail. Poznáte to už na první pohled. 

X-Trail vs. Forester

Nový X-Trail míří na velká SUV. Stávající konkurenci v našem testu představuje Subaru Forester. Rozdíly na první pohled? Forester vypadá výrazně menší a pokud nahlédnete do interiéru, působí také daleko obyčejnějším dojmem, přestože se v našem testu nepředstavuje základní úroveň výbavy Active. Jenže už mnohokrát jsme se přesvědčili o tom, že zdání klame.

Testy | SUV | Subaru

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Subaru Forester je kratší o 45 mm, je také užší (-25 mm), ale zároveň je vyšší. Zrovna větší výšku byste u Forestera asi na první pohled netipovali, stejně jako vyšší podvozek (Forester má 220 mm). X-Trail působí daleko mohutněji a člověk ho při setkání tváří v tvář automaticky považuje za mnohem větší auto, než jakým ve skutečnosti je.

Výrazným rozdílem je samozřejmě rozvor náprav, kde Forester ztrácí plných 65 mm. A samozřejmě, jak už určitě víte, Forester nemůže být sedmimístný, byť se o této variantě před uvedením současné generace hlasitě diskutovalo.

Už máte jasno, jestli byste si vzali Forester nebo X-Trail? Ne? Pokračujeme interiérem, kde to je velmi zajímavé. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 110 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 150 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 52 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků