Nissan vs Fiat: válka slov kolem elektromobilů vrcholí

Nissan se očividně rozhodl, že si nenechá nic líbit a tvrdě zaútočil na Fiat, který se před tím opřel do jeho modelu Leaf. V hádce kolem elektromobilů přituhlo…

Fiat si nedávno obrazně řečeno kopl do Nissanu Leaf. Stalo se tak v předvečer autosalonu v Los Angeles. Matt Davis, šéf marketingu Fiatu, tehdy řekl agentuře Bloomberg: „Pokud hovoříme o znečištění, měli bychom zdůraznit, že nejhorší forma znečištění je ošklivost.“

Svá slova mířil na elektromobil Leaf, na jeho vzhled. „Tohle auto představuje vizuální znečištění.“

A ostře pokračoval: „Zatímco náš Fiat 500e dokazuje, že se nemusíte vzdávat ambice, aby vůz vypadal hezky. A to i přesto, že to je elektromobil.“ Fiat prodává svůj elektromobil v USA, podobné auto v Evropě nenabízí.

Nissan reagoval vzápětí. Simon Sproule, šéf komunikace Nissanu, se vyjádřil pro Automotive News Europe. „Na rozdíl od Fiatu EV je Leaf ´plně funkční´ auto, které může používat rodina, je vhodný pro každodenní použití.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kdo je ošklivější? Tak zní otázka dne.

Podle šéfa komunikace Nissanu je Leaf pětimístný hatchback, který nabízí to samé, co třeba Golf nebo jiná mainstreamová auta.

Leaf se ale v USA neprodává nijak zvlášť dobře. V listopadu jeho prodeje klesly ve srovnání s loňským rokem o 5 procent na 8330 vozů.

„Problém tkví ve strachu zákazníků z dojezdu a infrastruktury dobíjecích stanic. Nikoli v tom, jak Leaf vypadá,“ řekl Sproule.

Pak se trefil do Fiatu Doblo. „Fiat by si měl zamést před vlastním prahem. Je mi divné, že oni se nestydí za svůj kontroverzní styl. Mnozí by mohli hovořit v souvislosti s mnohými jejich produkty o opravdovém vizuálním znečištění. Vezměte si třeba jen Fiat Doblo.“

Mluvčí Fiatu v Turíně zatím tato slova nekomentoval.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků