Nissan v Paříži: facelift pro Note a nové Pixo

Nissan se na letošní Paříž připravil pečlivě. V jeho expozici se objeví nejen nová studie, ale i facelift pro Note a nový levný model.

Nissan Note: po Japonsku i Evropa

Nissan Note se na našem trhu prodává již několik let, ovšem skupinu zákazníků, které byl určen, příliš neoslovil. Vůz sice po stránce komfortu a prostornosti splňuje všechno, co od něj může čtyř nebo pětičlenná rodina požadovat, ovšem koncepcí i vzhledem jde trochu mimo hlavní proud. V nabídce agregátů navíc absentuje nějaký ten silnější čtyřválec a Note bychom dále mohli vytknout i nízkou kvalitu plastů v interiéru, byť se po stránce dílenského zpracování nemá za co stydět.

Toto mini MPV z Japonska se nyní, čtyři roky od začátku své produkce, dočká výrazného vizuálního zlepšení a několik novinek přibude i na seznam výbavy. V této souvislosti je ještě nutno zmínit, že o omlazení Nissanu Note jsme vás již informovali, ovšem tento model byl určen pouze pro domácí trh a automobilka až nyní představuje faceliftovaný Note pro zbytek světa.

Designové změny jsou patrné hned na první pohled a největší modifikace jsou viditelné zejména v přední části, které dominují větší světlomety a modernější maska. Změnami prošel taky přední nárazník, který taky nabral modernější charakter. Naopak v zadní části se designéři příliš „nevyzuřili“ a jedinou patrnou změnou je zatmavění „bumerangových“ sdružených světel a jemně upravený nárazník. Co se týče nabídky, do palety barev přibyl nový bledozelený odstín a k současně nabízeným diskům, se přidají další dva typy. Automobilka ještě oznámila, že od ledna 2009 bude možnost doobjednat si k modelu Note i zcela nový typ satelitní navigace, multimediálního a komunikačního systému, a dokonce bude nabízen nový typ středové konzole s dotekovou obrazovkou. Chybět nebude ani USB port a systém Bluetooth, který je ideálním řešením, pokud nechcete investovat do pevné hands-free sady.

Radostnou zprávou je i to, že vedle faceliftu se výrobce zaměřil na zlepšení tlumičů, a tak by měla být jízda tímto malým MPV o něco komfortnější.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Note facelift

Nissan Pixo: další do party nejlevnějších  

Současně s výše zmiňovaným Nissanem Note se v expozici představí i nový kompaktní model Pixo, který Nissan vyvinul ve spolupráci automobilkou Suzuki, z čehož vyplývá, že Nissan Pixo je v podstatě jen překapotované Suzuki Alto. Očekávat tedy můžeme, že obě auta budou mít velice podobné jízdní vlastnosti, množství stejných prvků a téměř shodnou nabídku agregátů. Tu by měl zprvu tvořit pouze jednolitrový úsporný tříválec, jehož výkon bude na přední kola distribuovat pětistupňová převodovka, za příplatek bude k dispozici i čtyřstupňový automat.

Nissan Pixo se bud vyrábět v indické továrně značky a do Evropy by se měl dostat nejdříve na jaře 2009. Zde se ocitne v konkurenčním boji zejména s Fiatem Panda, který je rozměrově velice podobný. Výrobce zatím neuvedl žádné informace o ceně, ovšem můžeme si být jistí, že tento vůz bude u nás patřit mezi ty nejlevnější. Ve výběru Panda vs. Pixo tak může v konečném důsledku rozhodnout design, nebo o málo výhodnější nabídka toho kterého prodejce.

Klepněte pro větší obrázek
Nissan Pixo
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků