Nissan v Česku? Loni se mu nedařilo, letos prý zabere

Nissan se nemá čím chlubit, loni v Česku nezabodoval. Za dvanáct měsíců prodal 1887 osobních vozů, na trhu zaujal dvacátou pozici a z „koláče“ si ukousl pouhých 1,12 procent. Oproti roku 2009 se propadl o 200 vozů. Nejprodávanějším zůstal crossover Qashqai (1017), následován modely Note (293) a Micra (109).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Nejprodávanější modely v České republice: Qashqai, Note, Micra 

V čem byly příčiny? Hlavně prý ve špatné komunikaci. I tohle zaznělo na tiskové konferenci s novým generálním ředitelem pro střední a východní Evropu Philippem Saillardem. Na otázku AutoRevue.cz, zdali si myslí, že bude mít šanci z Budapešti, kde sídlí, ovlivňovat dobře dění v České republice, když ostatní ředitelé značek mají kanceláře v Praze, odpověděl: „Já nejsem ani Čech, ani Maďar, jsem Francouz. V poslední době jsem strávil čtyřikrát více času v České republice, než v Maďarsku. Jsem tady jednou týdně, i dvakrát týdně a věnuji se místnímu trhu s opravdu velkým nasazením.“

Podle něj je český trh nejvíce rozvinutý ze všech čtyř, které má na starosti (kromě České republiky ještě Polsko, Maďarsko a Slovensko), nejvíce se podobá trhům na Západě. A má i své zvláštnosti. Třeba model Juke, který je úspěšný v západních zemích, tak zde se zatím takovým razantním způsobem neprosadil. Bylo prodáno sto vozů. „Mysleli jsme, že ho budou kupovat lidé kolem 35 let. A zatím si ho pořizují hlavně starší manželé kolem 55 let, dělají si tak radost,“ řekl Saillard.

Rozhovořil se i o fleetových prodejích. Na námitku, že Nissan nemá ve svém nabídce vůz, který by se hodil společnostem, s důrazem odpověděl, že takovým vozem je Qashqai. „Bohužel v České republice se vžilo, že je to spíše vůz do terénu, esúvéčko, ale to je nesmysl. Budeme pracovat na tom, aby se prosadil jako fleetové auto.“

Co se týká novinek, Saillard řekl, že v „současné době chystá Nissan druhou fázi uvedení modelů Micra a Juke na český trh. Crossover Qashqai, který je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky, bude i nadále hrát významnou roli a představí se s řadou vylepšení. Kromě toho bude zahájen prodej sportovních vozů GT-R a 370Z v modelové verzi 2011 a na samém závěru roku bude na trh uveden zcela nový užitkový vůz NV400“.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Jsou svérázné, originální: Juke a 370Z. Na snímku vpravo je Phillipp Saillard 

 

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků