Nissan ukázal nový X-Trail, údaje o motorech a technice ale tají

Od příchodu současného X-Trailu se segment kompaktních SUV radikálně posunul z přírody směrem k městu. Nový model na tento trend reaguje dynamičtějším vzhledem a moderní elektronikou.

Že automobilka Nissan předvede ve Frankfurtu nové SUV, se vědělo předem. Jestli jste ale sázeli na nový Qashqai, prohráli jste: Japonci v Německu ukázali novou generaci SUV X-Trail.

O technice vám toho bohužel mnoho neprozradíme. Ne, že bychom nechtěli, ale Nissan je zatím na informace o autě, které začne prodávat až během roku 2014, skoupý. Víme jen to, že stojí na koncernové platformě Nissan/Renault CMF, a že nabídne elektronicky řízený pohon všech kol All Mode 4x4i. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
X-Trail vyměnil vzhled pracovitého SUV za uhlazený styl moderního crossoveru

V rychlostech do 80 km/h se čtyřkolka v samočinném režimu snaží prokluz předních kol předvídat a poslat točivý moment dozadu preventivě, při vyšším tempu už jen reaguje na protáčení předních kol. Řidič bude mít opět možnost „zamknout“ čtyřkolku nastálo nebo naopak přepnout jen na pohon 4x2. Slouží k tomu otočný ovladač na středové konzole.

Podvozek bude na nerovnosti reagovat preventivně

Nový Nissan X-Trail se chlubí také dvěma elektronickými systémy, které automobilka označuje za první na světě. Active Ride Control monitoruje nerovnosti v povrchu vozovky, které by potenciálně mohly vyvést auto z klidu, a upravuje podle toho nastavení (zjevně adaptivních) tlumičů pérování. Z tohoto stručného popisu se nám zdá, že jde o podobný systém jako v novém Mercedesu třídy S, ale raději si počkáme na podrobnější popis.

Druhou světovou novinkou X-Trailu má být systém Active Engine Brake, který využívá brzdění motorem pro zkrácení brzdné dráhy při brzdění do zastavení nebo v zatáčkách (?). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNissan X-Trail 2014

Ačkoliv zvenku se nový X-Trail nadobro vzdal hranatých kontur dosavadního modelu a nahradil je oblinami na způsob Murana, uspořádání interiéru nezapře tradiční důraz na praktičnost.

Rozměrná konzola mezi předními sedadly prý pojme iPad. Zadní dveře lze otevřít do úhlu bezmála 90 stupňů, kufr můžete mezipodlahou rozdělit na dvě poloviny a prostřední řada sedadel je posuvná. Ano, prostřední. Nissan X-Trail nabídne za příplatek dvojici nouzových skládacích sedaček v kufru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připlatit si budete moci za celokožené čalounění nebo panoramatickou střechu 

Automobilky rády tvrdí, že zákazníci se dnes zajímají hlavně o elektroniku a kompatibilitu s chytrými telefony. Nevíme, kolik je na tom pravdy, ale X-Trail je dobře připraven. Systém NissanConnect se sedmipalcovým dotykovým displejem umožňuje přístup k online službám přes aplikace ve smartphonu a navigace dokáže prostřednictvím Google získávat informace o počasí či bodech zájmu na trase. Cestu si navíc můžete naplánovat pohodlně doma a poslat ji do auta přes mobil.

Nový Nissan X-Trail zamíří příští rok k zákazníkům v Evropě i v Americe, kde se zákazníkům představí pod osvědčeným jménem Rogue.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků