Nissan ukázal nový X-Trail, údaje o motorech a technice ale tají

Od příchodu současného X-Trailu se segment kompaktních SUV radikálně posunul z přírody směrem k městu. Nový model na tento trend reaguje dynamičtějším vzhledem a moderní elektronikou.

Že automobilka Nissan předvede ve Frankfurtu nové SUV, se vědělo předem. Jestli jste ale sázeli na nový Qashqai, prohráli jste: Japonci v Německu ukázali novou generaci SUV X-Trail.

O technice vám toho bohužel mnoho neprozradíme. Ne, že bychom nechtěli, ale Nissan je zatím na informace o autě, které začne prodávat až během roku 2014, skoupý. Víme jen to, že stojí na koncernové platformě Nissan/Renault CMF, a že nabídne elektronicky řízený pohon všech kol All Mode 4x4i. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
X-Trail vyměnil vzhled pracovitého SUV za uhlazený styl moderního crossoveru

V rychlostech do 80 km/h se čtyřkolka v samočinném režimu snaží prokluz předních kol předvídat a poslat točivý moment dozadu preventivě, při vyšším tempu už jen reaguje na protáčení předních kol. Řidič bude mít opět možnost „zamknout“ čtyřkolku nastálo nebo naopak přepnout jen na pohon 4x2. Slouží k tomu otočný ovladač na středové konzole.

Podvozek bude na nerovnosti reagovat preventivně

Nový Nissan X-Trail se chlubí také dvěma elektronickými systémy, které automobilka označuje za první na světě. Active Ride Control monitoruje nerovnosti v povrchu vozovky, které by potenciálně mohly vyvést auto z klidu, a upravuje podle toho nastavení (zjevně adaptivních) tlumičů pérování. Z tohoto stručného popisu se nám zdá, že jde o podobný systém jako v novém Mercedesu třídy S, ale raději si počkáme na podrobnější popis.

Druhou světovou novinkou X-Trailu má být systém Active Engine Brake, který využívá brzdění motorem pro zkrácení brzdné dráhy při brzdění do zastavení nebo v zatáčkách (?). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNissan X-Trail 2014

Ačkoliv zvenku se nový X-Trail nadobro vzdal hranatých kontur dosavadního modelu a nahradil je oblinami na způsob Murana, uspořádání interiéru nezapře tradiční důraz na praktičnost.

Rozměrná konzola mezi předními sedadly prý pojme iPad. Zadní dveře lze otevřít do úhlu bezmála 90 stupňů, kufr můžete mezipodlahou rozdělit na dvě poloviny a prostřední řada sedadel je posuvná. Ano, prostřední. Nissan X-Trail nabídne za příplatek dvojici nouzových skládacích sedaček v kufru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připlatit si budete moci za celokožené čalounění nebo panoramatickou střechu 

Automobilky rády tvrdí, že zákazníci se dnes zajímají hlavně o elektroniku a kompatibilitu s chytrými telefony. Nevíme, kolik je na tom pravdy, ale X-Trail je dobře připraven. Systém NissanConnect se sedmipalcovým dotykovým displejem umožňuje přístup k online službám přes aplikace ve smartphonu a navigace dokáže prostřednictvím Google získávat informace o počasí či bodech zájmu na trase. Cestu si navíc můžete naplánovat pohodlně doma a poslat ji do auta přes mobil.

Nový Nissan X-Trail zamíří příští rok k zákazníkům v Evropě i v Americe, kde se zákazníkům představí pod osvědčeným jménem Rogue.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků