Nissan Sentra SE-R Spec V: nenápadný tvrďák

Sentra není žádnou novinkou, ale takový potenciál byste od ni nečekali. Užít si jej bohužel budou moci jen Američané.

V charakteru Sentry SE-R Spec V vidíte vlka v rouše beránčím. Zvláště příď vypadá poněkud mdle a odpovídá své třídě, ale celek je plný nápadů. Třeba interiér. Sedadla poskytují dobrou boční oporu, ale čalouněna jsou prostou syntetickou textilií. I na zadních sedadlech se usadí dospělí lidé, obklopeni ale budou lacině působícími plasty. Ačkoli dvouapůllitrový přeplňovaný motor s objemem 2,5 l řady QR25DE sice nedosahuje kvalit slavné jednotky SR20DE, poskytuje vrcholnému provedení Sentry dostatečnou dynamiku. Dává 200 koní a Sentra SE-R Spec V s ním dosahuje zrychlení z 0 na 96 km/h za 6,7 s, tedy v podobném čase, jako Mini Cooper S. 

Na rozdíl od standardního provedení má Nissan Sentra SE-R Spec V všechny brzdy kotoučové. Světlá výška se zmenšila a tužší pérování, které však kupodivu nijak výrazně neomezuje komfort jízdy. Přístup k modifikacím odpovídá těm, které byly použity v modelu GT-R V Spec. Řadicí páka má krátké dráhy, ale pokud jste zvyklí sedět nízko nad vozovkou, bude pro vás hůře dostupná. Šestka je laděna dosti „do rychla“, což vozu umožňuje dosahovat rozumné spotřeby paliva.

Palubní deska disponuje displejem, který kromě funkcí běžného palubního počítače nabízí také měření přetížení. Američtí zákazníci budou však možná postrádat satelitní rádio. Jistě ale ocení, že většina prvků rozsáhlé standardní výbavy, včetně sníženého podvozku, třiadvaceti koní navíc oproti běžnému SE-R a diferenciálu s omezenou svorností, je bez příplatku. Cena této verze je 20 470 dolarů, což představuje velmi zajímavý poměr výkonu a pořizovací ceny. Ve svém segmentu patří z tohoto pohledu k velmi zajímavým. Prostým přepočtem na naši měnu nám vyjde suma, při které se Evropanovi protočí panenky...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nissan Sentra SE-R Spec V
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 40 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 195 000 Kč
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků