Nissan Sentra SE-R Spec V: nenápadný tvrďák

Sentra není žádnou novinkou, ale takový potenciál byste od ni nečekali. Užít si jej bohužel budou moci jen Američané.

V charakteru Sentry SE-R Spec V vidíte vlka v rouše beránčím. Zvláště příď vypadá poněkud mdle a odpovídá své třídě, ale celek je plný nápadů. Třeba interiér. Sedadla poskytují dobrou boční oporu, ale čalouněna jsou prostou syntetickou textilií. I na zadních sedadlech se usadí dospělí lidé, obklopeni ale budou lacině působícími plasty. Ačkoli dvouapůllitrový přeplňovaný motor s objemem 2,5 l řady QR25DE sice nedosahuje kvalit slavné jednotky SR20DE, poskytuje vrcholnému provedení Sentry dostatečnou dynamiku. Dává 200 koní a Sentra SE-R Spec V s ním dosahuje zrychlení z 0 na 96 km/h za 6,7 s, tedy v podobném čase, jako Mini Cooper S. 

Na rozdíl od standardního provedení má Nissan Sentra SE-R Spec V všechny brzdy kotoučové. Světlá výška se zmenšila a tužší pérování, které však kupodivu nijak výrazně neomezuje komfort jízdy. Přístup k modifikacím odpovídá těm, které byly použity v modelu GT-R V Spec. Řadicí páka má krátké dráhy, ale pokud jste zvyklí sedět nízko nad vozovkou, bude pro vás hůře dostupná. Šestka je laděna dosti „do rychla“, což vozu umožňuje dosahovat rozumné spotřeby paliva.

Palubní deska disponuje displejem, který kromě funkcí běžného palubního počítače nabízí také měření přetížení. Američtí zákazníci budou však možná postrádat satelitní rádio. Jistě ale ocení, že většina prvků rozsáhlé standardní výbavy, včetně sníženého podvozku, třiadvaceti koní navíc oproti běžnému SE-R a diferenciálu s omezenou svorností, je bez příplatku. Cena této verze je 20 470 dolarů, což představuje velmi zajímavý poměr výkonu a pořizovací ceny. Ve svém segmentu patří z tohoto pohledu k velmi zajímavým. Prostým přepočtem na naši měnu nám vyjde suma, při které se Evropanovi protočí panenky...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nissan Sentra SE-R Spec V
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků