Nissan se vytasil s „delta křídlem“ pro Le Mans

To auto nápadně připomíná známý špionážní letoun Blackbird, který kdysi dělal vrásky velitelům letectva Varšavské smlouvy. Nissan však chce svým novým speciálem DeltaWing přidělat vrásky soupeřům při slavném vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans, který se letos pojede 16. a 17. června. Silniční "delta křídlo" ale nebude klasifikováno, protože jízda vozu se startovním číslem 0 bude zkušební.

Nissan DeltaWing Racer má výrazně snížený odpor vzduchu a je celkově velmi efektivní. Nissan v aerodynamicky vytříbené koncepci vidí budoucnost. Podle vyjádření představitelů značky „k dobrým závodním výsledkům stačí motor o 200 koní slabší, než je běžné“.

Klepněte pro větší obrázek
Představuje se DeltaWing od Nissanu. 

Speciály kategorie LMP1 pohánějí agregáty více než pětisetkoňové síly, zatímco černé „delta křídlo“ Nissanu má koní 300. Pohání je relativně malý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Vozy konkurence jezdí s šestiválci s minimálně dvojnásobným objemem a ještě s hybridním pohonem.

Nissan by při polovičním odporu vzduchu měl i se slabším motorem dosahovat stejných rychlostí a měl by mít mnohem menší spotřebu paliva.

Zdroj: E15.cz

 
 

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků