Nissan Qashqai konečně dostal silnější benzínový motor

Pod kapotu crossoveru Nissan Qashqai se konečně nastěhuje silnější benzínový motor. Současnou trochu podvyživenou dvanáctistovku s turbem doplní dynamicky atraktivnější benzínová šestnáctistovka DIG-T. Nissan tento motor slíbil už před časem, ale novinka je ještě silnější, než se původně tvrdilo.

Nissan nejprve hovořil o číslovce výkonu 110 kW (150 k), ale nový motor 1.6 DIG-T posílá přes šestistupňovou manuální převodovku výhradně na přední kola výkon až 120 kW (163 k) v 5600 ot./min. a točivý moment 240 Nm v rozmezí 2000 až 4000 ot./min.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Nissan | Subaru

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Prozatím nejsilnější benzínový Qashqai zvládne stovku za 9,1 sekundy a rozjede se na 200 km/h. Automobilka udává spotřebu paliva 5,8 litru na 100 km a emise 134 g/km CO2. Jistě, realita bude trochu jiná a zájemci o ekonomickou jízdu stejně asi zvolí raději turbodiesel 1,6 l. Stejně jako u ostatních předokolek modelu Qashqai i nejsilnější benzínový motor se spoléhá na zadní vlečenou nápravu s torzní příčkou.

V souvislosti s představením nového benzínového motoru 1.6 DIG-T uvedl Nissan ještě novou automatickou převodovku Xtronic, která může být přikoupena k menšímu benzínovému motoru 1.2 DIG-T. Jde o modernizovanou převodovku CVT a k dispozici je jen ve verzi s pohonem předních kol.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků