Nissan Qashqai konečně dostal silnější benzínový motor

Pod kapotu crossoveru Nissan Qashqai se konečně nastěhuje silnější benzínový motor. Současnou trochu podvyživenou dvanáctistovku s turbem doplní dynamicky atraktivnější benzínová šestnáctistovka DIG-T. Nissan tento motor slíbil už před časem, ale novinka je ještě silnější, než se původně tvrdilo.

Nissan nejprve hovořil o číslovce výkonu 110 kW (150 k), ale nový motor 1.6 DIG-T posílá přes šestistupňovou manuální převodovku výhradně na přední kola výkon až 120 kW (163 k) v 5600 ot./min. a točivý moment 240 Nm v rozmezí 2000 až 4000 ot./min.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Nissan | Subaru

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Prozatím nejsilnější benzínový Qashqai zvládne stovku za 9,1 sekundy a rozjede se na 200 km/h. Automobilka udává spotřebu paliva 5,8 litru na 100 km a emise 134 g/km CO2. Jistě, realita bude trochu jiná a zájemci o ekonomickou jízdu stejně asi zvolí raději turbodiesel 1,6 l. Stejně jako u ostatních předokolek modelu Qashqai i nejsilnější benzínový motor se spoléhá na zadní vlečenou nápravu s torzní příčkou.

V souvislosti s představením nového benzínového motoru 1.6 DIG-T uvedl Nissan ještě novou automatickou převodovku Xtronic, která může být přikoupena k menšímu benzínovému motoru 1.2 DIG-T. Jde o modernizovanou převodovku CVT a k dispozici je jen ve verzi s pohonem předních kol.

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků