Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Větší, lehčí, úspornější, plná elektronických asistentů a samozřejmě také prodejně maximálně úspěšná, taková chce být v pořadí druhá generace Nissanu Qashqai, kterou jsme krátce vyzkoušeli na chorvatských silnicích.
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové míry, Interiér téměř bez problémů
  3. Čtyřkolka pouze jako vrchol, Za volantem
  4. Více elektroniky, Cena od
  5. Fotogalerie

Rok 2007 byl pro automobilku Nissan dost zajímavým. Tehdy světu poprvé ukázala své městu odolné SUV. Jen pro připomínku, „městu odolný“ je údajně český význam slova Qashqai. Trh, a to hlavně ten evropský, krátce na to ukázal naopak Nissanu, že to byl vynikající tah. Prodejní čísla rostla velmi rychle a rostla ještě několik následujících let.

Přesně řečeno rostla do roku 2011, kdy Nissan vyprodukoval 256 129 exemplářů. Následující rok už klesly prodeje o necelých deset tisíc. Jen pro představu, v prvním roce 2007 evidovala japonská automobilka 156 000 kusů.

Testy | Nissan

Test Nissan Qashqai 2,0: auto pro každou chvíli

Aktuálně automobilka udává, že se celkem od zahájení výroby prodalo více než dva miliony exemplářů, přičemž tři čtvrtiny z tohoto množství zařídila japonské značce Evropa. Především tento fakt dokazuje, jak je pro Qashqai důležitý evropský trh a je to také důvod, proč tento nový Nissan vznikal v Evropě. Konkrétně jej mají na svědomí střediska v Británii a ve Španělsku, samozřejmě za přispění japonských inženýrů z centra v Atsugi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan má od druhé generace modelu Qashqai velká očekávání. Není se čemu divit, první vydání tohoto automobilu zaznamenalo především v Evropě velice zajímavá prodejní čísla.

Na Nissan Qashqai čeká poměrně těžký úkol. Oslovit má zákazníky toužící po SUV typu Subaru Forester nebo Toyota RAV4, zároveň by měl být atraktivní pro zájemce o klasický crossover určený do města a na konec si u Nissanu myslí také na část koláče patřícímu hatchbackům nižší střední třídy.

Jak už asi víte, Qashqai zůstane pouze pětimístný. Prodloužená verze označená jako +2 je minulostí, stejně jako je minulostí v terénu schopný X-Trail. Ten se zařadí coby větší SUV nad Qashqai a technicky mu bude velmi podobný. O terén už zkrátka zájem není, což dokazuje ještě jeden fakt. Pathfinder nové generace taktéž své působení mimo silnice vzdal a stalo se z něj velké SUV. Přestože už tato novinka existuje, neradujte se, do Evropy se nedostane. Část zákazníků by měl uspokojit X-Trail, ostatní mohou sáhnout po modelu Murano. Ale to jsem trochu odbočil. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové míry, Interiér téměř bez problémů
  3. Čtyřkolka pouze jako vrchol, Za volantem
  4. Více elektroniky, Cena od
  5. Fotogalerie
Nissan Juke 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 60 882 km
Cena: 238 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2009
Stav: 154 154 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Micra 1.198
Rok výroby: 2011
Stav: 57 629 km
Cena: 114 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků