Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Větší, lehčí, úspornější, plná elektronických asistentů a samozřejmě také prodejně maximálně úspěšná, taková chce být v pořadí druhá generace Nissanu Qashqai, kterou jsme krátce vyzkoušeli na chorvatských silnicích.
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové míry, Interiér téměř bez problémů
  3. Čtyřkolka pouze jako vrchol, Za volantem
  4. Více elektroniky, Cena od
  5. Fotogalerie

Rok 2007 byl pro automobilku Nissan dost zajímavým. Tehdy světu poprvé ukázala své městu odolné SUV. Jen pro připomínku, „městu odolný“ je údajně český význam slova Qashqai. Trh, a to hlavně ten evropský, krátce na to ukázal naopak Nissanu, že to byl vynikající tah. Prodejní čísla rostla velmi rychle a rostla ještě několik následujících let.

Přesně řečeno rostla do roku 2011, kdy Nissan vyprodukoval 256 129 exemplářů. Následující rok už klesly prodeje o necelých deset tisíc. Jen pro představu, v prvním roce 2007 evidovala japonská automobilka 156 000 kusů.

Testy | Nissan

Test Nissan Qashqai 2,0: auto pro každou chvíli

Aktuálně automobilka udává, že se celkem od zahájení výroby prodalo více než dva miliony exemplářů, přičemž tři čtvrtiny z tohoto množství zařídila japonské značce Evropa. Především tento fakt dokazuje, jak je pro Qashqai důležitý evropský trh a je to také důvod, proč tento nový Nissan vznikal v Evropě. Konkrétně jej mají na svědomí střediska v Británii a ve Španělsku, samozřejmě za přispění japonských inženýrů z centra v Atsugi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan má od druhé generace modelu Qashqai velká očekávání. Není se čemu divit, první vydání tohoto automobilu zaznamenalo především v Evropě velice zajímavá prodejní čísla.

Na Nissan Qashqai čeká poměrně těžký úkol. Oslovit má zákazníky toužící po SUV typu Subaru Forester nebo Toyota RAV4, zároveň by měl být atraktivní pro zájemce o klasický crossover určený do města a na konec si u Nissanu myslí také na část koláče patřícímu hatchbackům nižší střední třídy.

Jak už asi víte, Qashqai zůstane pouze pětimístný. Prodloužená verze označená jako +2 je minulostí, stejně jako je minulostí v terénu schopný X-Trail. Ten se zařadí coby větší SUV nad Qashqai a technicky mu bude velmi podobný. O terén už zkrátka zájem není, což dokazuje ještě jeden fakt. Pathfinder nové generace taktéž své působení mimo silnice vzdal a stalo se z něj velké SUV. Přestože už tato novinka existuje, neradujte se, do Evropy se nedostane. Část zákazníků by měl uspokojit X-Trail, ostatní mohou sáhnout po modelu Murano. Ale to jsem trochu odbočil. 

Následující kapitola
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků