Nissan Qashqai 1,5 dCi s posílením od firmy Superchip

Specializovaná britská ladičská společnost s příznačným jménem Superchip přichází s novým programem řídicí jednotky zvyšující výkon na 130 koní.

Populární lehké SUV Nissan Qashqai se v současnosti prodává ve verzi představené na počátku modelového roku 2012, jež kromě úprav výbavových specifikací a drobných retuší karoserie přinesla také drobná vylepšení pohonných jednotek. V rámci nich se vznětový motor 1,5 dCi dočkal filtru pevných částic, normy Euro V a výkonu zvýšeného ze 108 na 110 koní (78/81 kW).

Testy | Nissan

Test Nissan Qashqai 1,5 dCi: suburban

Firma Superchip připravila pro tuto verzi motoru nový program řídicí jednotky, jenž přináší posílení na hranici 130 koní (96 kW), a to již při 3 721 ot./min. (standardně 4 000 ot./min.).

„Jednotka 1,5 dCi jde rychleji do otáček, reaguje rychleji na pokyny řidiče a z předjíždění, rychlé jízdy a tažení přívěsu dělá příjemné zážitky.“ (Superchip)

Točivý moment nově vrcholí hodnotou 277 Nm při 2 259 ot./min. Podle pánů ze Superchipu nový program řídicí jednotky přináší lepší zátah z nízkých otáček a snížení průměrné spotřeby až o 7%.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Qashqai v aktuálním provedení 

Tento zákrok je nabízen britským majitelům vozů Nissan Qashqai s motory 1,5 dCi vyrobenými po září 2011 a jeho cena činí v přepočtu 12 500 Kč.
 

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků