Kapitoly článku:
X-Trail: Větší a schopnější Qashqai
Druhou novinkou na českém trhu je Nissan X-Trail. Jak už asi víte, jde o model, který nahradil kromě předchozí generace také minulý Qashqai+2. Technika je shodná s novým Qashqaiem a velmi se mu X-Trail podobá také po stránce designu. Automobilka ovšem upozorňuje na výrazné rozdíly.
X-Trail má rozvor náprav ve srovnání s Qashqaiem delší o 60 mm, celkově je auto delší o 266 mm, nabízí o dvacet milimetrů vyšší světlou výšku a o 100 mm větší celkovou výšku. Rozdílná je také zadní náprava, která je vždy víceprvková. Qashqai má víceprvek pouze u verze s pohonem všech kol, ostatní varianty používají jednoduchou nápravu s torzní příčkou. Ve srovnání s odstupující generací X-Trailu je ta nová delší o osm milimetrů a má rozvor náprav větší o 76 mm. Světlá i celková výška zůstala nezměněna.
Nový Nissan X-Trail pořídíte pouze s naftovou šestnáctistovkou naladěnou na 95 kW (130 k). V nabídce najdete jednu verzi s pohonem předních kol a manuální převodovkou, alternativu s automatem a čtyřkolku s manuální převodovkou. S kombinací 4x4 / automat se údajně nepočítá. Příští rok dostane X-Trail ještě benzinovou variantu osazenou opět motorem 1.6 DIG-T, manuální převodovkou a pohonem předních kol. V tomto případě je ale motor naladěn na 120 kW (163 k).
Za X-Trail zaplatíte minimálně 599 900 Kč (Visia, 4x2, manuál) v rámci akční ceny. Automat i čtyřkolku pořídíte od druhé úrovně výbavy Acenta, přičemž cena je pro obě verze shodných 713 900 Kč. Vrcholná Tekna vyjde na 833 900 Kč (4x2, manuál), respektive na 883 900 Kč (Xtronic nebo 4x4).
Také X-Trail jsme už otestovali. Výsledek vyjde již příští týden.
Nissan Juke: Nový motor a více individualizace
Posledním nováčkem v nabídce automobilky Nissan je modernizovaný Juke představený letos na autosalonu v Ženevě. Ačkoliv jde podle mnohých o ošklivé auto, prodejně se mu velmi daří. Za čtyřicet měsíců působení na trhu se prodalo 420 000 exemplářů. Navíc 85 % zákazníků je zcela nových. Před tím, než si pořídili Juke, Nissan nevlastnili. Mimochodem devadesát procent prodaných Juků má pohon předních kol.
Modernizace přinesla nová světla (horní s diodami pro denní svícení, spodní mohou být xenonová), jiné jsou nárazníky, disky kol a barvy (žlutá, červená, modrá). Juke navíc přichází s většími možnostmi individualizace. Auto můžete doplnit o různě barevné lamely v přední nárazníku, kryty zpětných zrcátek, rámečky hlavních světel nebo dvoubarevná kola. Barevně doladit lze také interiér. Výsledkem je zhruba 300 možných kombinací.
Juke rovněž přichází se systémem Safety Shield, přičemž ten zahrnuje sledování jízdních pruhů, hlídání mrtvého úhlu a upozornění na blížící se objekty při couvání.
Hlavní novinkou je příchod benzinové dvanáctistovky DIG-T, která nahradila starší čtyřválec o objemu 1,6 litru. Stejně jako tomu bylo dosud, čtyřkolku nekoupíte jinak než v kombinaci s bezstupňovou převodovkou Xtronic.
Budoucnost?
Nissan se pyšní tím, že v krátkém sledu za sebou představil řadu novinek a ještě nějakou dobu v tomto bude pokračovat. Čeští zákazníci si budou moci pořídit také elektrickou verzi dodávky NV200, zanedlouho dorazí nová Navara a nová generace Nissanu Murano.
Jak jsme psali dříve, Murano zůstane v Evropě největším SUV značky Nissan. Současné provedení Pathfinderu se zde prodávat nebude.