Nissan: Pulsar, X-Trail, modernizovaný Juke a další novinky

Nissan oficiálně uvedl na český trh tři novinky najednou. Do nabídky dorazil nový X-Trail, Pulsar a modernizovaný Juke.
Seznam kapitol
  1. Pulsar: těšte se na ostrou verzi, kombi ani 4x4 nebude
  2. X-Trail: Větší a schopnější Qashqai, Nissan Juke: Nový motor a více individualizace, Budoucnost?

Hned tři novinky automobilky Nissan byly oficiálně uvedeny na český trh. Nejvíce pozornosti je věnováno modelu Pulsar, který znamená pro japonskou značku návrat mezi klasické hatchbacky nižší střední třídy. Bez zajímavosti není ani X-Trail a modernizovaný Juke, který se v Evropě prodává až překvapivě dobře.

Sportovní auta | Autosalony | Paříž 2014 | Nissan

Nissan představí v Paříži překvapení. Bude to ostrý Pulsar?

Pulsar: těšte se na ostrou verzi, kombi ani 4x4 nebude

Nissan Pulsar se v nabídce automobilky zařadil těsně vedle modelu Qashqai. Důvodem takového rozhodnutí je údajně kromě jiného také snaha zaujmout firemní zákazníky, protože někteří nechtějí (nebo z nějakého důvodu) nemohou mít ve své flotile auto kategorie SUV.

Aktuální nabídky zahrnuje naftový agregát 1.5 dCi s výkonem 81 kW (110 k) a benzinovou přeplňovanou dvanáctistovku DIG-T disponující maximem 85 kW (115 k). Diesel je vždy kombinován s manuální převodovkou, u benzinového motoru můžete sáhnout po automatické převodovce Xtronic.

Testy | Hatchbacky | Nissan

Test Nissan Pulsar 1.5 dCi: Tiida se vrací

Základní výbava Visia zahrnuje manuální klimatizaci, tempomat, elektricky ovládaná okna, rádio s CD, USB nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. První cena činí 299 900 Kč za benzinové provedení, verze s automatem stojí 385 000 Kč a diesel 395 000 Kč.

Druhá úroveň Acenta přidá mlhová světla, šestnáctipalcové disky, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná sedadla a lepší ozvučení. Podstatně širší je pak paleta příplatkových prvků, kde se objevuje navigace, Safety Shield, kamerový systém AVM a tak dále. Vrcholná Tekna má Safety Shield ve standardu, stejně jako přední světla složená z diod, startování tlačítkem, kamery a navigaci. Jediné, co si můžete dokoupit, je kožené čalounění. Takové provedení vás vyjde na 465 000 Kč (1.2 DIG-T), 515 000 Kč (Xtronic) nebo 525 000 (dCi).

V Paříži se ukáže Pulsar s motorem 1.6 DIG-T naladěným na 140 kW (190 k). Tato verze dorazí do prodeje na jaře příštího roku. Na stejném autosalonu pak Nissan představí také jedno překvapení. Nepotvrzená informace slibuje ještě rychlejší Pulsar, který by se měl později zapojit do boje o nejrychlejší kolo na Nürburgringu v kategorii předokolek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když by technicky mohl být Pulsar čtyřkolkou a mohl by mít také silnější diesel, stejně jako Qashqai, s ničím takovým se údajně nepočítá.

Protože Pulsar stojí na platformě CMF, kterou sdílí s X-Trailem i Qashqaiem, nabízí se otázka, zda se třeba v budoucnu nedočkáme verze s pohonem všech kol nebo silnější naftovou šestnáctistovkou. Na podobné dotazy Nissan zatím odpovídá záporně, přestože technicky není problém taková provedení vyrobit. Kdo chce silnější diesel nebo čtyřkolku, ten si musí koupit Qashqai. A co se týká kombíku odvozeného od Pulsaru, tam Nissan prohlásil rezolutní ne. I když „nikdy neříkej nikdy“...

SUV | Video | Nissan | První svezení

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Mimochodem jedna poznámka k Pulsaru na závěr. Historiky první zákazníkem, který si převzal model Pulsar, je Andrés Iniesta, který parkuje ve své garáži třeba Bugatti Veyron.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pulsar: těšte se na ostrou verzi, kombi ani 4x4 nebude
  2. X-Trail: Větší a schopnější Qashqai, Nissan Juke: Nový motor a více individualizace, Budoucnost?
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků