Nissan Pulsar: První statické dojmy

Jak Nissan Pulsar jezdí, to vám zatím říci nemůžeme, nicméně co se statické prohlídky týká, na tu se embargo nevztahuje. Takže: jaký tento hatchback na první pohled je?
Seznam kapitol
  1. Design bez překvapení, Prostor prý rekordní
  2. Fotogalerie

Na úvod je potřeba stručné vysvětlení. Aktuálně máme v redakci nový Nissan Pulsar. Jde ovšem o předsériový exemplář s minimálním počtem najetých kilometrů. Automobilka nám ho zapůjčila pod podmínkou, že test ani jízdní dojmy nevyjdou dříve než v září. Proto se v tuto chvíli zaměříme jenom na základní fakta, vše ostatní očekávejte zhruba za měsíc.

Samozřejmě stále platí, jako u každého námi testovaného automobilu, že se můžete dotazovat na vše, co vás zajímá. Auto nám ještě pár dnů v redakci zůstane.

Video | Premiéry | Nissan | Hatchbacky

Nissan představil model Pulsar. Nabídnout má rekordní prostor

Design bez překvapení

První oficiální „on-line“ premiéra proběhla už v květnu. A jak se dalo čekat, žádné překvapení se nekonalo. Pulsar designově navazuje na Qashqai a X-Trail a vlastně do jisté míry vypadá velmi podobně. Musím říci, že se mi docela líbí. Ostrá verze Nismo by mohla vypadat opravdu dobře. Na druhou stranu, když se na auto podíváte z boku, určitě se vám vybaví jiný model značky Nissan. Vzpomínáte na Tiidu?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední část byste mohli snadno zaměnit za tu z Nissanu Qashqai. Z boku Pulsar tak trochu připomíná starší model Tiida. 

Ani interiér nepřináší nic překvapivého. Tedy pokud se budeme stále bavit o designu. I zde naplno poznáte příbuznost s modely Qashqai a X-Trail. Palubní deska je prakticky stejná, to samé platí o středovém panelu nebo přístrojovém štítu. Kdo má rád jednoduché tvary, ten patrně nebude mít námitky. Všechno je maximálně přehledné, hodně rychle se zorientujete.

Prostor prý rekordní

Zatím se mi nepodařilo ověřit informaci o tom, zda také na sedadla Pulsaru použil Nissan postupy NASA, jak to uváděl u Qashqaie. Každopádně sedadla jsou velmi příjemná. Ta vpředu by mohla mít o něco delší sedák, ale to je jenom drobnost. Co se materiálů týká, těšte se na měkčené plasty a také na nemalé množství plastů tvrdých.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nenadchne, ale ani neurazí. V mnohém se taktéž podobá Nissanu Qashqai. Velkou zbraní je prostor vzadu. Automobilka nelhala. Pulsar nabízí ve druhé řadě neskutečně hodně místa. 

Květnové oficiální materiály hovořily o doslova rekordním prostoru pro cestující. V první řadě proti tomu nelze nic namítat. Nad hlavou je místa na rozdávání, s šířkou také nejsou problémy. Když jsem se ovšem posadil do druhé řady za řidiče, nestačil jsem se divit a radši si znovu sedl za volant, abych zkontroloval, jestli jsem si náhodou nevědomky neposunul sedadlo řidiče vpřed. Nissan nelhal, vzadu je obrovský prostor pro nohy.

Testy | Elektromobily | Nissan

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

Nemá sice v ruce konkrétní čísla, ale subjektivně bych si troufl tvrdit, že Pulsar porazí s prostorem pro zadní cestující i Škodu Octavii, která v tomto směru nabízela zatím v dané kategorii nejvíce. Soupeři typu VW Golf, Seat Leon nebo Hyundai i30 mohou pouze a jenom závidět. Pulsar je prostě auto pro vysoké lidi. Já se svými 190 cm mám před koleny dobrých deset centimetrů rezervu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadelník vypadá, že by mohl spolknout slušnou porci zavazadel. Páté dveře se vyklápějí hodně vysoko. 

Ostatně podle základních čísel se není čemu divit. Pulsar stojí na platformě CMF2, technika je tudíž velmi blízká modelům Qashqai a X-Trail. Právě se sedmimístným X-Trailem má Pulsar shodný rozvor 2700 mm. Zavazadelník taktéž nebude slabinou, i když nákladová hrana není zrovna nízko.

První dojmy z Nissanu Pulsar jsou celkově pozitivní. Kompletní test zahrnující samozřejmě i hodnocení jízdy přineseme později. Jen pro upřesnění, testovaná verze má pod kapotou naftový čtyřválec 1.5 dCi.

Následující kapitola
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 136 500 km
Cena: 85 000 Kč
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 47 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 205 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků