Jak Nissan Pulsar jezdí, to vám zatím říci nemůžeme, nicméně co se statické prohlídky týká, na tu se embargo nevztahuje. Takže: jaký tento hatchback na první pohled je?
Kapitoly článku:
Na úvod je potřeba stručné vysvětlení. Aktuálně máme v redakci nový Nissan Pulsar. Jde ovšem o předsériový exemplář s minimálním počtem najetých kilometrů. Automobilka nám ho zapůjčila pod podmínkou, že test ani jízdní dojmy nevyjdou dříve než v září. Proto se v tuto chvíli zaměříme jenom na základní fakta, vše ostatní očekávejte zhruba za měsíc.
Samozřejmě stále platí, jako u každého námi testovaného automobilu, že se můžete dotazovat na vše, co vás zajímá. Auto nám ještě pár dnů v redakci zůstane.
Design bez překvapení
První oficiální „on-line“ premiéra proběhla už v květnu. A jak se dalo čekat, žádné překvapení se nekonalo. Pulsar designově navazuje na Qashqai a X-Trail a vlastně do jisté míry vypadá velmi podobně. Musím říci, že se mi docela líbí. Ostrá verze Nismo by mohla vypadat opravdu dobře. Na druhou stranu, když se na auto podíváte z boku, určitě se vám vybaví jiný model značky Nissan. Vzpomínáte na Tiidu?
Přední část byste mohli snadno zaměnit za tu z Nissanu Qashqai. Z boku Pulsar tak trochu připomíná starší model Tiida.
Ani interiér nepřináší nic překvapivého. Tedy pokud se budeme stále bavit o designu. I zde naplno poznáte příbuznost s modely Qashqai a X-Trail. Palubní deska je prakticky stejná, to samé platí o středovém panelu nebo přístrojovém štítu. Kdo má rád jednoduché tvary, ten patrně nebude mít námitky. Všechno je maximálně přehledné, hodně rychle se zorientujete.
Prostor prý rekordní
Zatím se mi nepodařilo ověřit informaci o tom, zda také na sedadla Pulsaru použil Nissan postupy NASA, jak to uváděl u Qashqaie. Každopádně sedadla jsou velmi příjemná. Ta vpředu by mohla mít o něco delší sedák, ale to je jenom drobnost. Co se materiálů týká, těšte se na měkčené plasty a také na nemalé množství plastů tvrdých.
Interiér nenadchne, ale ani neurazí. V mnohém se taktéž podobá Nissanu Qashqai. Velkou zbraní je prostor vzadu. Automobilka nelhala. Pulsar nabízí ve druhé řadě neskutečně hodně místa.
Květnové oficiální materiály hovořily o doslova rekordním prostoru pro cestující. V první řadě proti tomu nelze nic namítat. Nad hlavou je místa na rozdávání, s šířkou také nejsou problémy. Když jsem se ovšem posadil do druhé řady za řidiče, nestačil jsem se divit a radši si znovu sedl za volant, abych zkontroloval, jestli jsem si náhodou nevědomky neposunul sedadlo řidiče vpřed. Nissan nelhal, vzadu je obrovský prostor pro nohy.
Nemá sice v ruce konkrétní čísla, ale subjektivně bych si troufl tvrdit, že Pulsar porazí s prostorem pro zadní cestující i Škodu Octavii, která v tomto směru nabízela zatím v dané kategorii nejvíce. Soupeři typu VW Golf, Seat Leon nebo Hyundai i30 mohou pouze a jenom závidět. Pulsar je prostě auto pro vysoké lidi. Já se svými 190 cm mám před koleny dobrých deset centimetrů rezervu.
Zavazadelník vypadá, že by mohl spolknout slušnou porci zavazadel. Páté dveře se vyklápějí hodně vysoko.
Ostatně podle základních čísel se není čemu divit. Pulsar stojí na platformě CMF2, technika je tudíž velmi blízká modelům Qashqai a X-Trail. Právě se sedmimístným X-Trailem má Pulsar shodný rozvor 2700 mm. Zavazadelník taktéž nebude slabinou, i když nákladová hrana není zrovna nízko.
První dojmy z Nissanu Pulsar jsou celkově pozitivní. Kompletní test zahrnující samozřejmě i hodnocení jízdy přineseme později. Jen pro upřesnění, testovaná verze má pod kapotou naftový čtyřválec 1.5 dCi.