Automobilka Nissan se rozhodla oživit současnou nabídku pohonných agregátů u druhé generace modelu Murano o nový vznětový čtyřválec nesoucí označení 2,5dCi. Na jeho vývoji se v značné míře podílela automobilka Renault, se kterou Nissan už několik let čile spoluprácuje. Nový agregát má za úkol zejména pozvednout prodeje, což se automobilce v tomto případě už nějaký ten rok vůbec nedaří, dvouapůllitr se má přitom vyznačovat dobrým „zátahem“ a příznivou spotřebou, tedy vším, co je teď u těchto vozidel žádané.
Novinka přichází s upraveným vstřikováním, turbodmychadlem s elektrickým ovládáním a přepracovanými hlavami válců. Výsledkem všech změn je výkon 190 koní a maximální točivý moment 450 Nm, s výše zmíněnou spotřebou se výrobce prozatím nepochlubil, takže vycházet můžeme pouze z těchto strohých informací. Doplnit můžeme, že agregát bude exkluzivně nabízen se šestistupňovým automatem ve spolupráci se systémem pohonu všech kol.
Na více detailů si budeme muset počkat zřejmě až do září, na kdy je uvedení nového dieselu naplánováno.
Nissan Murano