Koncem ledna Nissan odhalil své plány pro letošní rok. Kromě Qashqaie automobilka slíbila také nástupce X-Trailu a soupeře pro Volkswagen Golf. První dva už známe, nastal čas pro třetího a dost možná nejdůležitějšího nováčka, který naváže na Almeru. Nakonec nese jméno Pulsar.
Nissan Plusar používá jako základ modulární platformu CMF2, což znamená techniku velmi blízkou dvojici Qashqai / X-Trail. Na délku tahle novinka měří 4385 mm, přičemž rozvor činí 2700 mm. Jinak řečeno dostal Pulsar rozvor shodný se sedmimístným X-Trailem. Oproti němu je ale kratší o 255 mm. Naopak ve srovnání se svým hlavním soupeřem v podobě VW Golf je delší o 130 mm, přičemž rozvorem ho předčí o 63 mm.
Japonská značka vsadila na prostor ve druhé řadě, což je velká zbraň Škody Octavie. Nissan slibuje v tomto směru doslova rekordní množství místa. Nikdo ze soupeřů údajně nenabídne pro zadní cestující více. Tedy přesně řečeno se bavíme o prostoru pro nohy a ramena.
Nabídka motorizací je shodná s tím, co známe z modelu Qashqai. Pro začátek bude k dispozici přeplňovaná benzinová jedna-dvojka naladěná na 115 koní a 190 Nm, alternativou je naftová jedna-pětka s maximem 110 koní. Příští rok pak dorazí ještě čtyřválec 1.6 DIG-T a už teď se hovoří o variantách Pulsar Nismo (200 k) a ještě výkonnější Pulsar Nismo RS se samosvorem na přední nápravě. Stejně jako u Qashqaie očekávejte zástup elektrických pomocníků sdružených pod názvem Safety Shield.
Pulsar údajně vznikl přesně pro potřeby evropských zákazníků. Vyrábět se bude ve Španělsku, v prodeji se objeví na podzim.
Foto: Nissan