Nissan pošle do Le Mans tříválec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Japonská automobilka zveřejnila podrobnosti o pohonné jednotce DIG-T R pro experimentální závodní vůz Nissan Zeod RC.

Do letošního ročníku vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans nasadí Nissan experimentální závodní vůz Zeod RC s krajně neobvyklou konfigurací hnacího ústrojí. Jeho základem bude tříválec o zdvihovém objemu pouze 1,5 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka Nissanu má lepší poměr výkon/hmotnost než motory F1 pro sezónu 2014

Přeplňovaný zážehový motor DIG-T R se vyznačuje velmi kompaktní konstrukcí. Bez příslušenství měří pouze 500 x 400 x 200 mm a váží jen 40 kilogramů.

Dosahuje přitom oslnivých parametrů. Nissan uvádí nejvyšší výkon 400 koní (267 k/l) a točivý moment 380 Nm.  Jednotka, na jejímž vývoji spolupracoval francouzský výrobce paliv a maziv Total, „točí“ maximálně 7500 min-1

Zeod RC má také elektromotor nebo elektromotory, o nichž však zatím Nissan nic neprozradil. Naznačil pouze, že v každém stintu objede experimentální závoďák jedno kolo čistě na elektrický pohon. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor Zeodu RC: 40 kg, 400 koní

„Nissan se stane prvním velkým výrobcem, který ve významném mezinárodním sportovním podniku nasadí motor o objemu 1,5 l,“ řekl v oficiální tiskové zprávě sportovní ředitel Darren Cox. „Poznatky získané při vývoji motoru najdou později uplatnění v budoucích silničních vozech Nissanu.“

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans se koná o víkendu 14. až 15. června 2014. Nissan Zeod RC bude startovat v experimentální kategorii Garage 56.

Nissan Patrol 2.953
Rok výroby: 2003
Stav: 211 007 km
Cena: 175 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 194 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek