Nissan pošle do Le Mans tříválec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Japonská automobilka zveřejnila podrobnosti o pohonné jednotce DIG-T R pro experimentální závodní vůz Nissan Zeod RC.

Do letošního ročníku vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans nasadí Nissan experimentální závodní vůz Zeod RC s krajně neobvyklou konfigurací hnacího ústrojí. Jeho základem bude tříválec o zdvihovém objemu pouze 1,5 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka Nissanu má lepší poměr výkon/hmotnost než motory F1 pro sezónu 2014

Přeplňovaný zážehový motor DIG-T R se vyznačuje velmi kompaktní konstrukcí. Bez příslušenství měří pouze 500 x 400 x 200 mm a váží jen 40 kilogramů.

Dosahuje přitom oslnivých parametrů. Nissan uvádí nejvyšší výkon 400 koní (267 k/l) a točivý moment 380 Nm.  Jednotka, na jejímž vývoji spolupracoval francouzský výrobce paliv a maziv Total, „točí“ maximálně 7500 min-1

Zeod RC má také elektromotor nebo elektromotory, o nichž však zatím Nissan nic neprozradil. Naznačil pouze, že v každém stintu objede experimentální závoďák jedno kolo čistě na elektrický pohon. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor Zeodu RC: 40 kg, 400 koní

„Nissan se stane prvním velkým výrobcem, který ve významném mezinárodním sportovním podniku nasadí motor o objemu 1,5 l,“ řekl v oficiální tiskové zprávě sportovní ředitel Darren Cox. „Poznatky získané při vývoji motoru najdou později uplatnění v budoucích silničních vozech Nissanu.“

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans se koná o víkendu 14. až 15. června 2014. Nissan Zeod RC bude startovat v experimentální kategorii Garage 56.

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků