Nissan Pivo 3: další „rotomobil“ pro Tokio

Značka Nissan na nadcházejícím autosalonu v Tokiu představí již třetí koncepční studii s lahodně znějícím názvem Pivo.
Seznam kapitol
  1. Nissan Pivo 3
  2. Fotogalerie

Vyznavače tradičního českého nápoje musím i v tomto případě předem upozornit, že jméno Pivo naznačuje variantu mezinárodně využívaného pojmu naznačujícího otáčení. Automobilka Nissan pod ním představí v Tokiu novou studii Pivo 3, jež navazuje na podobně označené koncepty z let 2005 a 2007.

Nissan

Nissan Pivo 2, další doušek budoucna

Ačkoli si Pivo 3 zachovává natáčení všech kol a třímístnou koncepci svých předchůdců, její design se posunul o několik kroků dále směrem k sériové produkci. Podle hlasů zaznívajících zevnitř společnosti Nissan zatím rozhodnutí o spuštění sériové výroby nepadlo, nicméně se o ní „vážně uvažuje“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Pivo: třetí v řadě

Studie Pivo 3 má být jedním z řady připravovaných prostředků při rozvoji modelové palety Nissanu a příbuzných značek sestavené z elektromobilů. A Pivo 3 by mohlo patřit do druhé ofenzivní vlny, jež má navázat na stroje Nissan Leaf, NV200 a Infiniti EV poté, co bude vyhodnoceno jejich působení na trzích. Piva 3 bychom se tedy mohli na silnicích dočkat kolem roku 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nissan Pivo 3 bude třímístným, méně než 3 m dlouhým minivozem s řízením všech kol poháněných samostatnými elektromotory. Studie Pivo 3 má být opatřena také soustavou Automated Valet Parking (AVP) plně samočinného parkování, jež má na speciálně upravených parkovištích probíhat zcela bez asistence řidiče.

Díky komunikaci s „chytrými telefony“ se po odstavení sám začne dobíjet a na pokyn přijede k výjezdu z parkoviště. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nissan Pivo 3
  2. Fotogalerie
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků