Nissan Pivo 3: další „rotomobil“ pro Tokio

Značka Nissan na nadcházejícím autosalonu v Tokiu představí již třetí koncepční studii s lahodně znějícím názvem Pivo.
Seznam kapitol
  1. Nissan Pivo 3
  2. Fotogalerie

Vyznavače tradičního českého nápoje musím i v tomto případě předem upozornit, že jméno Pivo naznačuje variantu mezinárodně využívaného pojmu naznačujícího otáčení. Automobilka Nissan pod ním představí v Tokiu novou studii Pivo 3, jež navazuje na podobně označené koncepty z let 2005 a 2007.

Nissan

Nissan Pivo 2, další doušek budoucna

Ačkoli si Pivo 3 zachovává natáčení všech kol a třímístnou koncepci svých předchůdců, její design se posunul o několik kroků dále směrem k sériové produkci. Podle hlasů zaznívajících zevnitř společnosti Nissan zatím rozhodnutí o spuštění sériové výroby nepadlo, nicméně se o ní „vážně uvažuje“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Pivo: třetí v řadě

Studie Pivo 3 má být jedním z řady připravovaných prostředků při rozvoji modelové palety Nissanu a příbuzných značek sestavené z elektromobilů. A Pivo 3 by mohlo patřit do druhé ofenzivní vlny, jež má navázat na stroje Nissan Leaf, NV200 a Infiniti EV poté, co bude vyhodnoceno jejich působení na trzích. Piva 3 bychom se tedy mohli na silnicích dočkat kolem roku 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nissan Pivo 3 bude třímístným, méně než 3 m dlouhým minivozem s řízením všech kol poháněných samostatnými elektromotory. Studie Pivo 3 má být opatřena také soustavou Automated Valet Parking (AVP) plně samočinného parkování, jež má na speciálně upravených parkovištích probíhat zcela bez asistence řidiče.

Díky komunikaci s „chytrými telefony“ se po odstavení sám začne dobíjet a na pokyn přijede k výjezdu z parkoviště. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nissan Pivo 3
  2. Fotogalerie
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků