Nissan Patrol 2010: král terénu v novém

Také legendární Nissan Patrol nyní podlehl módě a požadavkům zákazníků, kteří se zřejmě do terénu vydávají čím dál tím méně.

Nissan představil v Abu Dhabi zcela novou generaci svého tradičního velkého off-roadu řady Patrol. Podobně jako již dříve třeba Land Cruiser od Toyoty, i výkladní skříň schopností značky Nissan nyní přichází o poslední zbytky radikálně účelového stroje, jemuž dosud snad nejvíce slušela bílá barva s velkými písmeny UN na dveřích. Milovníci luxusu zaplesají, nicméně tradiční vyznavači klasických Patrolů příliš nadšeni nebudou - místo radikálního off-roadu totiž před námi stojí mastodont obtěžkaný kůží a dřevem obloženým interiérem a civilními proporcemi karosérie ne nepodobné třeba právě současným Land Cruiserům.

Podle průzkumu Nissanu totiž majitelé Patrolu nyní tráví mimo zpěvněné vozovky nevýše 15 % celkové jízdní doby. To se nám nezdá být vůbec málo, pro Nissan to ale málo je, a tak přiśel radikální řez.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Patroly brázdí zemský povrch od padesátých let a jednalo se o vůbec první vozy, které se dokonale osvědčily i v těch nejdrsnějších podmínkách všech kontinentů včetně středovýchodních pouští. Automobilka svoji novinku sedmé generace představuje pod helsem „hrdina se vrací domů“ a popisuje ji jako „spolehlivý, nezničitelný a dostupný“ vůz. Nové trendy však přináší zcela nový designérský jazyk, vestavěnou televizi, osmiválcový motor, sedmistupňovou automatickou převodovku nebo zcela nový, elektronicky řízený systém pohonu všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se nachází zážehový vidlicový osmiválec VK56VD s přímým vstřikováním a objemem 5,6 l, jehož výkon je naladěn na rovných 400 koní (293 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. Oproti předchozí jednotce s objemem 4,8 l těží především z výhod přímého vstřikování benzínu DIG a plně proměnného časování a zdvihu ventilů VVEL.

Automatická převodovka disponuje třemi režimy řazení pro asfalt, písek, skály a sníh. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena (sbohem zadní tuhá nápravo...) a ve voze najdeme kromě jiného hydraulickou regulaci naklánění karosérie v zatáčkách (HBMC) či asistenty pro sjíždění prudkých kopců a rozjezdy do nich.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na palubě objevíme prostornější (cestující v druhé řadě sedadel mají 100 mm pro kolena k dobru), ale především výrazně komfortnější interiér vyznačující se použitím těch nejkvalitnějších materiálů. Zajímavostí je aplikace „záclonové ventilace“, jež prostřednictvím několika přesných vzduchových trysek izoluje vzduchovými zónami cestující od sebe navzájem i od bočních oken. Tuto soustavu Nissan údajně vyvíjel právě přímo v oblastech  s extrémně vysokými teplotami prostředí, možná i proto si pro premiéru vybral Spojené arabské emiráty, kde je Patrol pochopitelně také patřičně oblíbený.

Kdy a v jakých specifikacích se nový Patrol dostane i do Evropy zatím není jasné, vzhledem k dlouho odkládanému představení vozu se ale dá očekávat, že se tak stane velmi brzy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Patrol 2010
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 40 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 195 000 Kč
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků