Nissan Pathfinder a Navara dostaly facelift

Evropský Nissan představil vylepšené modely Pathfinder a Navara. K vizuálním změnám se přidá i nový dieselový šestiválec.

Sadu modifikací lze shrnout takto: zcela nový třílitrový diesel, upravený stávající diesel 2,5 l, vylepšení karosérie i interiéru a rozšíření standardní a příplatkové výbavy. Pojďme si ale novinky projít trochu podrobněji.

A začneme tentokrát pod kapotou. Oba technicky spřízněné modely poprvé dosáhnou na nový vznětový vidlicový šestiválec, jenž vzešel ze společného úsilí značek Renault a Nissan a v upravené podobě se objeví též ve vozech Infiniti EX30d, FX30d a M30d, o nichž jsme psali na tomto místě. Ve vozech Nissan bude naladěn na výkon 231 koní (169 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 550 Nm dostupnou v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. I díky tomuto motoru může Navara nyní táhnout brzděný přívěs těžký 3 000 a Pathfinder až 3 500 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 2011 prošel modernizací i stávající vznětový čtyřválec s objemem 2,5 l, jehož výkon i točivý moment narostly svorně o 11 %. Výkon tak poskočil o 19 na výsledných 190 koní (139 kW) a točivý moment o 47 až na 450 Nm. Konstruktérům se zároveň podařilo snížit průměrnou spotřebu nafty v kombinovaném provozu o 1,3 l/100 km na velmi zajímavých 8,5 l/100 km, emise CO2 poklesly o 40 g na 224 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Na první pohled si na obou modelech všimneme nové kapoty, přepracované masky, reflektorů s projektorovu konstrukcí, nových litých kol nebo zaobleného předního nárzaníku prodlužujícího délku vozu o 80 mm (Pathfinder má nový i zadní nárazník). Interiér se pak vyznačuje použitím jiných čalounických a obkladových materiálů, přepracovanou spodní částí středové konzole, nového přístrojového štítu či decentními chromovanými ozdobami, na přání se dodává soustava Nissan Connect Premium s širokoúhlým dotykovým displejem. I výbava Navary může být rozšířena o stabilizaci ESP nebo couvací kameru.

Oba modely budou světu představeny na autosalonu v Ženevě a čtyřválcové verze se do prodejů dostanu ještě v dubnu, zájemci o šestiválec si budou muset počkat o měsíc déle.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Navara 2011
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Nissan Pathfinder 2011

 

Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků