Nissan Pathfinder a Navara dostaly facelift

Evropský Nissan představil vylepšené modely Pathfinder a Navara. K vizuálním změnám se přidá i nový dieselový šestiválec.

Sadu modifikací lze shrnout takto: zcela nový třílitrový diesel, upravený stávající diesel 2,5 l, vylepšení karosérie i interiéru a rozšíření standardní a příplatkové výbavy. Pojďme si ale novinky projít trochu podrobněji.

A začneme tentokrát pod kapotou. Oba technicky spřízněné modely poprvé dosáhnou na nový vznětový vidlicový šestiválec, jenž vzešel ze společného úsilí značek Renault a Nissan a v upravené podobě se objeví též ve vozech Infiniti EX30d, FX30d a M30d, o nichž jsme psali na tomto místě. Ve vozech Nissan bude naladěn na výkon 231 koní (169 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 550 Nm dostupnou v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. I díky tomuto motoru může Navara nyní táhnout brzděný přívěs těžký 3 000 a Pathfinder až 3 500 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 2011 prošel modernizací i stávající vznětový čtyřválec s objemem 2,5 l, jehož výkon i točivý moment narostly svorně o 11 %. Výkon tak poskočil o 19 na výsledných 190 koní (139 kW) a točivý moment o 47 až na 450 Nm. Konstruktérům se zároveň podařilo snížit průměrnou spotřebu nafty v kombinovaném provozu o 1,3 l/100 km na velmi zajímavých 8,5 l/100 km, emise CO2 poklesly o 40 g na 224 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Na první pohled si na obou modelech všimneme nové kapoty, přepracované masky, reflektorů s projektorovu konstrukcí, nových litých kol nebo zaobleného předního nárzaníku prodlužujícího délku vozu o 80 mm (Pathfinder má nový i zadní nárazník). Interiér se pak vyznačuje použitím jiných čalounických a obkladových materiálů, přepracovanou spodní částí středové konzole, nového přístrojového štítu či decentními chromovanými ozdobami, na přání se dodává soustava Nissan Connect Premium s širokoúhlým dotykovým displejem. I výbava Navary může být rozšířena o stabilizaci ESP nebo couvací kameru.

Oba modely budou světu představeny na autosalonu v Ženevě a čtyřválcové verze se do prodejů dostanu ještě v dubnu, zájemci o šestiválec si budou muset počkat o měsíc déle.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Navara 2011
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Nissan Pathfinder 2011

 

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků