Nissan odhalil, čím překonal soupeře v soutěži o newyorské taxi

Tento týden jsme vás informovali, že Nissan se stal exkluzivním dodavatelem vozového parku taxislužby města New York, když organizace New York City Taxi and Limousine Commission (TLC) vybrala vůz Nissan NV200 jako výhradní vozidlo taxislužby města New York. Nyní jsme se dozvěděli další podrobnosti o vítězném voze.

Taxi Nissan NV200 bude vyráběn v závodě společnosti Nissan v Cuernavaca v Mexiku. Bude upravenou verzí kompaktního užitkového vozu, který je dnes dostupný na globálních trzích, včetně Japonska, Evropy a Číny.

Celková výrobcem doporučená maloobchodní cena vozu se všemi plánovanými standardními prvky bude činit zhruba 29 000 dolarů.

Vzhledem k tomu, že 13 000 vozů taxislužby najede dohromady 800 milionů kilometrů ročně, byla klíčovým faktorem při výběrovém řízení odolnost vozidel. Společnost Nissan bude školit provozovatele vozových parků taxislužby, aby prováděli vlastními silami rutinní údržbu a drobné opravy a dealeři užitkových vozů Nissan budou poskytovat rychlý servis pro operátory taxislužby v prvních dostupných servisních místech.

Úpravy vozidla NV200

Dvoulitrový čtyřválcový motor zkonstruovaný s ohledem na snížení emisí a spotřeby paliva vozového parku taxislužby; dostatek místa pro čtyři cestující a jejich zavazadla, výrazně více než u současných modelů vozů taxi; neobtěžující klakson s vnějšími světly blikajícími při troubení, což pomáhá snížit hlukový smog; posuvné dveře s nástupním schůdkem a madly umožňující snadné nastupování a vystupování; průhledný střešní panel (se stínítkem); nezávisle ovládaná klimatizace vzadu se vzduchovým filtrem využívajícím přírodní polyfenol extrahovaný ze semen vinné révy pro zlepšení kvality vzduchu v kabině; atraktivní, prodyšná, antibakteriální, ekologicky šetrná a snadno čistitelná tkanina čalounění sedadel na pohled a dotyk připomínající kůži; čtecí lampičky nad hlavou pro cestující a osvětlení podlahy usnadňující nalezení zavazadel cestujících; dobíjecí stanice mobilních telefonů pro cestující zahrnující 12V elektrickou zásuvku a dva konektory USB; sedadlo řidiče nastavitelné v šesti směrech, včetně sklonu opěradla a nastavitelné bederní opěrky, a to i při instalované dělicí přepážce; standardní navigační a telematické systémy pro řidiče.

Klíčové bezpečnostní prvky

Hlavové airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech a boční airbagy v sedadlech u přední řady sedadel; standardní systém řízení trakce a systém dynamického řízení vozu (Vehicle Dynamic Control -VDC); posuvné dveře pro snížení rizika, že chodci, cyklisté a jiní motoristé budou zasaženi neočekávaně otevřenými dveřmi; světla upozorňující ostatní účastníky silničního provozu na to, že se dveře vozu taxi otevírají.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 136 500 km
Cena: 85 000 Kč
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 47 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 205 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 37 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků