Nissan NV200: pro každého něco

Nissan přinesl do Ženevy sériovou verzi svého užitkového vanu, který vyniká prostorem a variabilitou.

Japonský Nissan potřeboval nový užitkový vůz, který by byl schopen oslovit větší skupinu zákazníků, jako sůl. Právě tuto roli nyní probírá model NV200, jehož předprodukční verzi jsme měli možnost již několikrát shlédnout na významnějších autosalonech. Samozřejmě některá řešení z tohoto konceptu v sérii neuvidíme, avšak to neznamená, že oproti konkurenci nemá NV200 co nabídnout.

Hned na úvod můžeme říci, že na své si přijdou jak početnější rodiny, tak i zákazníci, u nichž je parametrem číslo jedna při výběru nového vozu užitná plocha pro náklad. Nissan NV200 bude hned od začátku „své kariéry“ nabízen ve třech verzích a to osobní, se sedmi sedadly, nákladní s ložnou plochou 4,1 m3, která je schopna snést hmotnost až 701 kg. K dispozici bude také verze
kombinovaná, jenž nabízí taktéž místo pro sedm cestujících a vcelku solidní zavazadlový prostor, který vznikl celkovým prodloužením vozu.
Interiér nového modelu sice krásou nevyniká, ovšem u vozu tohoto typu to až tak nevadí. Návrháři opět předvedli, že v interiéru vědí využít téměř každou skulinku, a tak není problém s odkládáním různých menších či větších předmětů, přičemž dostatečné pozornosti se dostalo i prvkům, které posádce ulehčí i delší cestování. Za pozornost stojí i sedadla ve třetí řadě, která se dají v případě potřeby úplně sklopit, čímž se vytvoří další vskutku solidní odkládací prostor.  
Od interiéru se nyní posuňme dál, Nissan NV postaven na prodloužené platformě B, kterou v normálním provedení používají mj. modely Micra a Note, přichází na trh s poměrně spartánskou nabídkou agregátů. V té najdeme jeden vznětový a jeden zážehový motor, z nichž však ani jeden výkonem zrovna neoplývá. Benzínové agregáty zastupuje inovovaný 1,6 litrový čtyřválec HR16 s výkonem 79 kW/108 koní a maximálním točivým momentem 153 Nm, které na kola přední nápravy posílá standardně dodávaná pětistupňová manuální převodovka.
Když se podíváme na nabídku vznětových agregátů, najdeme zde dobře známý osmiventilový čtyřválec 1,5dCi známý z katalogů Renaultu. Ten se pak postará o výkon 63 kW/86 koní a maximální točivý moment 200 Nm, přičemž standardem je opět pětistupňová mechanická převodovka. Nissan považuje tento agregát za velice slibný právě kvůli nízké spotřebě a relativně vysokému výkonu.
Větším množstvem se může pochlubit alespoň doplňková výbava, v níž najdeme i parkovací kameru, palubní počítač, navigaci, ESP a elektricky stahovatelná okna. Tento kompaktní van by se měl dostat do prodejů již v následujících měsících, přičemž nad jeho cenou jsou stále otazníky.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan NV200
Nissan Qashqai 1.461
Rok výroby: 2008
Stav: 120 918 km
Cena: 140 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 110 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 49 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků