Nissan NV200: nové snímky a údaje

Na letošním brněnském Autotecu se i české publikum mohlo seznámit se studií dodávky budoucnosti Nissan.

Automobilka ji připravila pro loňský autosalon v Tokiu, pojmenovala ji NV200 a naše čtenáře jsme o ní před časem stručně informovali. Nissan označuje studii NV200 jako unikátní kombinaci mobilní kanceláře a dodávky. A jak se můžete přesvědčit ze snímků či osobní zkušenosti z Brna, není toto tvrzení daleko od pravdy. Při konstrukci této studie spojili své síly vývojáři z Japonska a Velké Británie. 

Samotná studie je pojata velmi futuristicky a je to vidět na každém detailu. Mohutné oplastování působí poměrně svalnatě a jednotlivé detaily vypadají jako z nějakého sci-fi filmu. Jenže studie jsou zde od toho, aby odhalovaly právě záměry automobilky pro budoucnost a testovaly reakce veřejnosti.

Na fotografiích zaujme úložný box o výšce a šířce 1 300 mm, který je výsuvný. Při jízdě se box zasune do nákladového prostoru a po dojetí na místo si jej vysunete a máte rázem velký pracovní prostor. Samotné vysunutí a zasunutí probíhá ručně, ale vše půjde velmi snadno, jelikož vám budou pomáhat hydraulické písty. Otázkou zůstává, jak půjde vysunutý box ochránit před nenechavci. Jakmile vysunete box z vozu ven, získáte prostornou kancelář s LCD monitory, počítači, připojením na internet a dalšími prvky, které umožní pracovat a případně se bavit. Rozdělen je na řadu samostatných oddílů, kam lze uložit předměty denní potřeby i sportovní náčiní. V interiéru vozu nalezneme ledničku, výklopné umyvadlo i nádrže na vodu. Elektrospotřebiče napájí solární panely na střeše auta.

Ani při tvorbě interiéru se inženýři Nissanu příliš nenechávali spoutávat konvencemi. Také zde nalezneme řadu odkládacích prostorů, které jsou osazeny čidly pohybu aktivujícími příslušné osvětlení. Mezi použitými materiály převažují lehké tvrzené plasty, pogumovaná tkanina nebo dřevo, z něhož je vyrobena i podlaha vozu. Povrch karosérie je opatřen odolným, lehce matným lakem.

Nissan NV200 má rozvor náprav 2 820 mm a výšku 1 840 mm. O jeho pohon se stará „čistý diesel“, splňující současné požadavky kategorie SU-LEV. Dodávka NV200 byla původně inspirována potřebami profesionálního potápěče. Přestože byla navržena pro specifické potřeby jednoho uživatele, má základní koncepce potenciál využití pro nejrůznější zákazníky. Konstrukční tým vytipoval například pojízdné knihovny, květinářství, hasiče či terénní ambulance.

„I když může náš koncept na první pohled působit rozmařile, čím více studujete jeho potenciál, tím více si uvědomujete, že jde o naprosto praktický a životaschopný projekt,” říká Shiro Nakamura, senior vicepresident a kreativní ředitel společnosti Nissan Motor Co., Ltd. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nissan NV200

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  

Nissan NV200 na letošním Autotecu
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků