Nissan: nová hybridní soustava s turbomotorem 2,5 l

Automobilka Nissan vyvinula novou hybridní pohonnou soustavu, jejímž jádrem je zážehový čtyřválec s objemem 2,5 l a přeplňováním. Doplněna je kompaktním elektromotorem a připravena je pro příčnou zástavbu do vozů s pohonem předních kol. V tichosti oslavila svoji premiéru ale již dříve, a sice pod kapotou studie Nissan Ellure představené vloni na autoshow v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek 
Nová hybridní soustava Nissan má vynikat kompaktní stavbou a nízkou cenou

Nutno dodat, že Nissan si s hybridy dal řádně načas, když ucítil, že mu na tomto poli poněkud ujíždí vlak, koupil licenci od Toyoty. „Bylo to poněkud pod naši důstojnost,“ vzpomíná Mitsunobu Fukuda, šéfkonstruktér zodpovědný u Nissanu za vývoj motorů. „Ale s ohledem na okolnosti tehdy šlo o správný krok. Chtěli jsme totiž získat čas na vývoj našeho vlastního hybridu, jenž by byl jiný a lepší. A myslím, že se nám to podařilo.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Elĺure z loňské autoshow v Los Angeles

V této soustavě se nachází také nová generace bezstupňová převodovky XTRONIC CVT (ta stávající se již montuje do řady vozů Nissan) s přímo vestavěným elektromotorem a sada li-ionových akumulátorů. Předností tohoto řešení mají být kompaktní stavba (ani baterie prý nijak neomezí prostor pro posádku či její zavazadla) a cenová dostupnost. Technické detaily zatím neznáme, ale u studie Ellure dával elektromotor 34 koní (25 kW).


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 136 500 km
Cena: 85 000 Kč
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 47 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 205 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků