Nissan: nová hybridní soustava s turbomotorem 2,5 l

Automobilka Nissan vyvinula novou hybridní pohonnou soustavu, jejímž jádrem je zážehový čtyřválec s objemem 2,5 l a přeplňováním. Doplněna je kompaktním elektromotorem a připravena je pro příčnou zástavbu do vozů s pohonem předních kol. V tichosti oslavila svoji premiéru ale již dříve, a sice pod kapotou studie Nissan Ellure představené vloni na autoshow v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek 
Nová hybridní soustava Nissan má vynikat kompaktní stavbou a nízkou cenou

Nutno dodat, že Nissan si s hybridy dal řádně načas, když ucítil, že mu na tomto poli poněkud ujíždí vlak, koupil licenci od Toyoty. „Bylo to poněkud pod naši důstojnost,“ vzpomíná Mitsunobu Fukuda, šéfkonstruktér zodpovědný u Nissanu za vývoj motorů. „Ale s ohledem na okolnosti tehdy šlo o správný krok. Chtěli jsme totiž získat čas na vývoj našeho vlastního hybridu, jenž by byl jiný a lepší. A myslím, že se nám to podařilo.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Elĺure z loňské autoshow v Los Angeles

V této soustavě se nachází také nová generace bezstupňová převodovky XTRONIC CVT (ta stávající se již montuje do řady vozů Nissan) s přímo vestavěným elektromotorem a sada li-ionových akumulátorů. Předností tohoto řešení mají být kompaktní stavba (ani baterie prý nijak neomezí prostor pro posádku či její zavazadla) a cenová dostupnost. Technické detaily zatím neznáme, ale u studie Ellure dával elektromotor 34 koní (25 kW).


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků