Nissan Note dostal tříválec s kompresorem, jmenuje se DIG-S

Nissan Note je od února nově k mání s přeplňovaným tříválcem. Bohužel se nejedná o čtyřistakoňovou patnáctistovku – tu si automobilka šetří na Le Mans. Pod obchodním označením DIG-S se skrývá jednotka s interním kódem HR12DDR, kterou Nissan už nějakou dobu montuje do Micry.

Motor o objemu 1198 cm3 má přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů a přeplňování kompresorem namísto obvyklejšího turbodmychadla. Pracuje v takzvaném Millerově cyklu, který ponechává otevřené sací ventily i na počátku kompresního zdvihu. V případě Note DIG-S je výsledkem 98 koní a 147 Nm při homologované spotřebě 4,3 l/100 km a emisích CO2 99 g/km. 

Z technických řešení snižujících třecí ztráty stojí za zmínku elektronická spojka kompresoru, která v závislosti na aktuálním zatížení odpojuje kompresor od motoru. 

Note DIG-S je vždy dodáván se systémem stop-start a dostal i odpovídající naladění podvozku. Vedle nových pružin, tlumičů i stabilizátorů to znamená také přidání výztuh zvyšujících tuhost karoserie. 

Nissan předpokládá, že tato verze se bude na celkových evropských prodejích Note podílet asi jednou čtvrtinou. 

Přeplňované tříválce jsou pod kapotami aut prodávaných v Evropě stále častější. Většinou se ale drží litrového objemu. Ford slaví úspěchy se svým litrovým EcoBoostem, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženevě představí Adam 1.0 SIDI.

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků