Nissan Note dostal tříválec s kompresorem, jmenuje se DIG-S

Nissan Note je od února nově k mání s přeplňovaným tříválcem. Bohužel se nejedná o čtyřistakoňovou patnáctistovku – tu si automobilka šetří na Le Mans. Pod obchodním označením DIG-S se skrývá jednotka s interním kódem HR12DDR, kterou Nissan už nějakou dobu montuje do Micry.

Motor o objemu 1198 cm3 má přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů a přeplňování kompresorem namísto obvyklejšího turbodmychadla. Pracuje v takzvaném Millerově cyklu, který ponechává otevřené sací ventily i na počátku kompresního zdvihu. V případě Note DIG-S je výsledkem 98 koní a 147 Nm při homologované spotřebě 4,3 l/100 km a emisích CO2 99 g/km. 

Z technických řešení snižujících třecí ztráty stojí za zmínku elektronická spojka kompresoru, která v závislosti na aktuálním zatížení odpojuje kompresor od motoru. 

Note DIG-S je vždy dodáván se systémem stop-start a dostal i odpovídající naladění podvozku. Vedle nových pružin, tlumičů i stabilizátorů to znamená také přidání výztuh zvyšujících tuhost karoserie. 

Nissan předpokládá, že tato verze se bude na celkových evropských prodejích Note podílet asi jednou čtvrtinou. 

Přeplňované tříválce jsou pod kapotami aut prodávaných v Evropě stále častější. Většinou se ale drží litrového objemu. Ford slaví úspěchy se svým litrovým EcoBoostem, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženevě představí Adam 1.0 SIDI.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků